NIEUWKERKE – Clarebout Potatoes zoekt meer dan 100 nieuwe werknemers voor haar vestigingen in Nieuwkerke en Waasten. Het gaat vooral om technische profielen: arbeiders, ingenieurs en operatoren. De uitbreiding van het personeel is vooral nodig omwille van de stijgende vraag naar de aardappelproducten en de opening van een nieuwe productielijn na de zomer. Een grootscheepse campagne met als slogan ‘Klaar om er een patat op te geven?’ moet de nodige sollicitanten aantrekken.
Clarebout is een familiebedrijf, al 30 jaar actief in diepgevroren aardappelproducten en één van de toonaangevende spelers op wereldvlak. Het investeert sterk in mensen en in een hoogtechnologisch productieapparaat. In de afgelopen jaren groeide het personeelsbestand met 57%, meer dan een verdubbeling. Vandaag werken er 1.400 werknemers in de twee vestigingen in Nieuwkerke en Waasten.
De markt voor diepgevroren aardappelproducten is een van de snelst groeiende voedingssectoren in België. Clarebout investeert continu om te voldoen aan deze toenemende vraag. Klanten bevinden zich vooral in het buitenland, meer dan 95% van de productie is voor export bestemd. De uitvoer van diepvriesfrieten steeg in de laatste vijf jaar met een derde. Onze regio is dan ook de beste ter wereld om aardappelen te kweken.
Grote campagne
Clarebout gaat de komende maanden op zoek naar meer dan 100 nieuwe medewerkers. De uitbreiding van het personeelsbestand is nodig om aan de groeiende vraag te voldoen. Vooral de specialiteiten (speciale snitten, coatings enzovoort) zitten sterk in de lift. Het bedrijf zoekt vooral arbeiders en technische profielen. Assistenten, operatoren, maar ook ingenieurs. Het gaat zowel om laag- als hooggeschoolden in dienende en leidinggevende functies. “We verwelkomen alle profielen, van pas afgestudeerden tot 45-plussers”, heet het.
In een almaar krapper wordende arbeidsmarkt is het moeilijk om de juiste werknemers te vinden, zeker als het gaat om technische profielen. Clarebout staat daarom vaak op jobbeurzen en werkt intens samen met de interimsector. Het bedrijf lanceert nu ook een campagne onder het motto ‘Klaar om er een patat op te geven?’/ ‘Avez-vous la patate?’. Er zijn radiocommercials op NRJ Frankrijk, er is een Facebook-campagne in Vlaanderen en Wallonië, advertenties op broodzakken in zowel België als Frankrijk, reclame op bussen en in bushokjes, een Googe Display campagne , enzovoort. Op 3 juli vindt er ook een jobdag plaats in de productie-eenheid in Waasten, inclusief rondleiding.
Lees alle vacatures op de website van Clarebout: http://jobs.clarebout.com/nl/vacatures