Rodenbach Café De mol

Brouwerij Rodenbach is sponsor van De Mol

ROESELARE – De populaire tv-reeks De Mol is mee tot stand gekomen dankzij West-Vlaamse sponsoringbudgetten. De historische brouwerij Rodenbach uit Roeselare is de maecenas van dienst en zorgt na elke aflevering voor een rondje napraten in het zogenaamde Café De Mol.

In een wereld waar de kijker minder geduld heeft met reclame, zorgen wij voor verfrissende vernieuwing. Dat laat de brouwerij Rodenbach weten. Met een slogan als ‘Cheers to the Unexpected’ probeert Rodenbach te zorgen voor een opvallende actie met Café De Mol, het programma na De Mol op VIER. En dat met een onverwachte reclamespot. “In klassieke reclamefilmpjes verlekkeren adverteerders mensen altijd met goesting gevende producten, maar in de realiteit heb je dat product thuis niet altijd bij de hand”, heet het bij de Roeselaarse brouwerij.

Daar wilde Rodenbach samen met Wunderman Antwerp en SBS verandering in brengen, met een op het eerste zicht traditionele reclamespot. Maar niets is wat het lijkt, want tijdens het bekijken ontpopte de spot zich plots tot een uitnodiging om live, in het programma Café De Mol, meteen van een frisse Rodenbach te komen proeven. En dan ook nog eens in het gezelschap van de eerste afvaller van De Mol. Een kans die een aantal Rodenbach en De Mol-fans niet lieten liggen. De spot werd uitgezonden vlak voor de langverwachte eerste aflevering van het nieuwe seizoen van De Mol. Vlak na die aflevering ging Café De Mol in de ether, waarbij de snelste vier aanwezigen een tafeltje kregen en zo konden genieten van een unieke en unexpected Rodenbach-ervaring.

Ideale partner

Rodenbach bestempelt zichzelf als de ideale partner voor Café De Mol, want net zoals De Mol zet het bier je telkens op het verkeerde been. Niets is wat het lijkt. De donkere en dieprode kleur doet een zwaarder bier vermoeden. Niets is minder waar, aldus de Roeselaarse brouwers. Rodenbach is onverwacht verfrissend dankzij een rijping op eikenhouten foeders en een perfectionering met jong bier. Rodenbach wil dus verrassend zijn in smaak én in communicatie. Met medewerking van De Mol.