Sanodegusto 20171010__Innovation HUB_082_3278_HR

Bellegemse kmo Promeco haalt scherm van Amerikaanse tv-zender NBC

BELLEGEM – West-Vlaamse bedrijven die aandacht krijgen op de Amerikaanse tv-zender NBC? Het zullen ongetwijfeld uitzonderingen zijn. De West-Vlaamse kmo Promeco van stichter, eigenaar en CEO Karim Redjal kreeg het wel voor elkaar op de derde grootste zender van de Verenigde Staten.

Promeco was voor de tweede maal aanwezig op de Amerikaanse International Home & Housewares Show, een beurs voor alles wat met huis- en huisgerei te maken heeft. Op die beurs trok het bijzonder innovatieve tafelgerei uit Bellegem danig in de kijker. “Er is zes jaar research aan voorafgegaan”, vertelt Amber Decavele namens Promeco. “Onze Calido- en Modulo-producten werden ontdekt door lifestyle-experte Sissy Biggers tijdens de International Home & Housewares Show in 2018 in Chicago. Elk jaar gaat ze op zoek naar de beste nieuwe producten die ze daarna voorstelt aan Kathie Lee en Hoda tijdens hun ochtenduitzending op NBC. Onze in eigen huis ontwikkelde Sanodegusto-producten met Tempcontrol® technologie waren een van haar favorieten. De ontwikkelde technologie is baanbrekend. De innovatie bestaat er in dat het servies na opwarming of afkoeling 30 minuten op temperatuur zal blijven. Hierdoor blijven lekkere gerechten zoals steak, pannenkoeken, paella op perfecte temperatuur zonder aanbranding of doorkoken. Ook de smaak en vitamines blijven behouden. Op minder dan een jaar tijd hebben we trouwens al vier awards gewonnen met dit product.”

Export strategie

 Promeco, met standplaats Bellegem, werd in 1995 opgericht door de huidige CEO Karim Redjal. Hij begon als toeleverancier van allerlei tafelgerei aan grote retailers (zoals Carrefour bijvoorbeeld) die via spaaracties hun cliënteel wilden binden. De voorbije jaren focuste Redjal ook op de creatie van een eigen merk onder de naam Sanodegusto. Dat blijkt een kassucces, niet in het minst door de combinatie van uitgekiend design en top innovatie. “Onze eigen producten zijn zowel bestemd voor de Belgische markt als voor de exportmarkt”, aldus Amber Decavele. “Op de exportmarkten hebben we trouwens nog grote ambities.”

Bij Promeco werken om en bij de 35 mensen. Het aanbod wordt nog deels geproduceerd in West-Vlaanderen.

Sanodegusto en Tempcontrol® werden ontworpen en ontwikkeld door Promeco, de wereldwijde expert in kleinhandel en distributie, gevestigd in België. Met meer dan 20 jaar ervaring in de sector heeft Promeco bewezen een prominente leider te zijn, die kleinhandelaars wereldwijd helpt hun verkoop te verhogen en tegelijk hun klantenbasis aan zich te binden. De West-Vlaamse kmo heeft tal van innoverende designs en producten op zijn palmares. Bovendien ontwierp het al diverse exclusieve items in verschillende gebieden, waaronder textiel, decoratie, tafelgerei en kookgerei, die worden verkocht onder licentie aan merken zoals Lee Cooper, Cacharel, Christian Lacroix en Cyril Lignac.