ROESELARE – Storesquare, het Belgisch e-commerceplatform voor en door de lokale handelaar, groeit hard en verwelkomt ING België als nieuwe aandeelhouder, naast de bestaande aandeelhouders Unizo, KBC en Roularta Media Group.
Met de intrede van ING België in het kapitaal van Storesquare (65 procent Roularta) wordt het Belgische e-commerceplatform gewaardeerd op 15.6 miljoen euro. Daardoor zal de groei nog versneld worden. Bovendien wordt het Belgische e-commerceplatform in de komende maanden ook gelanceerd in Nederland, de thuismarkt van ING. Zegt: Frank Stockx, COO ING België: “Met de instap in het kapitaal van Storesquare zet ING België verder in op de uitbreiding van het digitale aanbod, in dit geval voor de lokale Belgische handelaren. Het zit in het DNA van ING om anderen te helpen steeds een stap voorop te blijven. Op deze manier kunnen we onze doelstelling in de praktijk brengen en handelaren helpen hun zaak ook online te versterken. Wij geloven dat de aanpak van Storesquare nauw aansluit bij de extreem makkelijke en extreem persoonlijke aanpak van ING. We zijn dan ook trots dat we samen met de andere initiatiefnemers van Storesquare het platform kunnen ondersteunen als alternatief voor e-commerce op de Belgische markt.”
Groeiverhaal
Op amper twee jaar tijd, heeft Storesquare een vaste plaats verworven in het Belgische e-commerce landschap. Storesquare is uitgegroeid tot een heuse e-commerce platform met 600.000 maandelijkse bezoekers, 1.000 aangesloten handelaars en meer dan 245.000 unieke producten. Ondanks deze sterke groei blijft Storesquare trouw aan zijn waarden: een platform door en voor lokale handelaars die de consumenten hartelijk verwelkomen met lokale en originele producten die nergens anders te vinden zijn. “Onze gezonde ambitie is om in 2018 de grootste Belgische online shop te worden”, aldus Xavier Bouckaert namens de grootste aandeelhouder.