Lobster markt

Lobster Fish organiseert culinaire ‘mini-markt’ voor professionals

Voor de derde markt-lobstermaal op rij organiseerde Lobster Fish zijn eigen professioneel event : een soort mini-markt waarbij producenten van allerlei lekkers hun aanbod etaleren aan en laten proeven door professionals uit de sector, te weten zowel de retail als traiteurzaken of de Horeca. De bedoeling van CEO Christof Malysse is duidelijk: zoveel mogelijk professionals uit de sector bijeenbrengen op de bedrijfslocatie in Deerlijk.

Tijdens de twee ’tasting days’ kunnen voedingsspecialisten hun goederen aanprijzen en laten proeven. Per dag kwamen 500 tot 600 bezoekers afgezakt naar Deerlijk. Tientallen leveranciers uit binnen- of buitenland konden er hun topproducten voorstellen: van Franse oesterboeren tot Scandinavische experts van allerlei vissoorten of delicatessen.

Lobster Fish werd precies twintig jaar terug overgenomen door Christof Malysse, zoon van Jean-Pierre en Francine Malysse die vroeger het vijf sterren restaurant Marquette uitbaatten. Van de kleine Brusselse tweemanszaak maakte Malysse een volwaardige kmo met 25 man. Lobster Fish heeft zich een hele reputatie opgebouwd in de toelevering en distributie van schaaldieren en delicatessen voor restaurants, klein- en groothandel. De kmo heeft een uniek gamma in huis aan levende, verse en diepgevroren schaal- en schelpdieren en fijne delicatessen uit alle hoeken van de wereld. In totaal goed voor zowat duizend referenties. Lobster Fish levert aan restaurants, traiteurs, delicatessenzaken en voedingswinkels en legt naar het zeggen van de CEO liefst de focus op innovatieve producten.