Jules Magritte

Jules Destrooper en René Magritte gaan hand in hand door het ganse land

Tot het einde van de maand loopt er in de luchthavenshops van Brussels Airport een speciale actie waarbij extra visibiliteit wordt gegeven aan de René Magritte collectie in het kader van het Magritte herdenkingsjaar.  De  René Magritte-dozen van Jules Destrooper hebben een inhoud van 75 of van 350  gram en bevatten respectievelijk natuurboterwafels en een combinatie aanbod van natuurboterwafels en amandelbrood.

Sinds 2013 al brengt Jules Destrooper een exclusieve collectie met koekjesblikken waarop bekende werken van René Magritte worden afgebeeld op de markt. In he Magritte-jaar (de kunstenaar stierf vijftig jaar terug) is een ode aan de Belgische artiest meer dan ooit aan de orde. Noem het maar een soort hommage aan de kunstenaar én aan de koekjes. De firma Jules Destrooper promoot de ‘Magritte-verpakking’ in de eerste plaats op plaatsen waar veel buitenlandse reizigers langs komen, zoals in de Brugse of Brusselse binnenstad of op de nationale luchthavens van Brussel en Charleroi. Daarnaast vinden deze blikken ook vlot de weg naar de ongeveer 80 exportlanden waar Jules Destrooper actief is.

“We voelen ons op een of ander manier ook erg verwant met de schilder”, aldus Chris Flamée, marketing manager bij Jules Destrooper. “Zowel Jules Destrooper  als René Magritte waren beiden erg vooruitstrevend voor hun tijd. Jules bracht in 1886 met zijn amandelbrood een wel erg verrassend en nieuw koekje op de markt, terwijl Magritte zijn surrealistische werken ook heel vernieuwend waren voor hun tijd.  Het lijkt ons een zeer geslaagde combinatie om twee iconische Belgische figuren -Jules Destrooper en René Magritte- aan elkaar te linken. Het moet onze producten nog meer zichtbaarheid en notoriteit geven, tot in het buitenland toe.”