delaware juniors_inside_720x360

delaware werft 70 young high potentials aan

Het consultancybedrijf delaware heeft maar liefst 70 pas afgestudeerden aangeworven. Ze werden bedacht met een wel heel bijzonder welkom geschenk. In de BMW-garage Monserez in Aalbeke mochten ze voor de start van hun carrière de sleutels ontvangen van een nieuwe BMW 116d. Enerzijds bij wijze van incentive om de best mogelijke medewerkers aan te werven, anderzijds omdat een bedrijfswagen ook een werkinstrument is. De juniors krijgen nu onder begeleiding van de senior collega’s die eerder dit jaar bij delaware aan de slag gingen, gedurende twee weken een interne opleiding. Daarna volgen de starters nog eens vier weken intensieve training binnen hun toekomstige teams. Daarmee zet delaware zijn engagement verder om te investeren in jonge starters en hen een interessant groeipad te bieden binnen de organisatie.

Tijdens de eerste twee off-site trainingsweken van het Starters Program, krijgen de pas afgestudeerden een grondige inleiding in de organisatie, haar missie, visie en kernwaarden. Alle junior en senior profielen volgen hetzelfde traject. “We geloven sterk in de meerwaarde van iedereen binnen delaware zijn carrière op dezelfde manier te laten starten”, zegt Filip Roels, HR director bij delaware. “Onze waarden zijn de basis van ons succes. Dus hoe sneller nieuwe medewerkers onze bedrijfscultuur kennen en ondervinden, hoe beter ze voorbereid zijn op hun toekomstig carrièrepad.”

delaware, dat in Kortrijk zijn roots heeft en e rnog altijd kantoor houdt, zit al enkele jaren op een stevige groeikoers. In België werken in totaal 935 medewerkers in het bedrijf, internationaal zijn dat er ondertussen zo’n 1.700. delaware biedt jonge starters mooie professionele ontwikkelingskansen. De voorbije decennia groeide het bedrijf uit van een West-Vlaamse kmo tot een internationale speler met een zeer brede waaier aan IT-diensten. delaware is een snelgroeiend, wereldwijd actief bedrijf dat geavanceerde oplossingen en diensten levert aan organisaties die streven naar een duurzaam en competitief voordeel. “We begeleiden onze klanten doorheen hun businesstransformatie en passen daarbij de ecosystemen toe van onze voornaamste businesspartners, SAP en Microsoft”, aldus de bedrijfsfilosofie. “Bovendien blijven we ook nadien onze klanten ondersteunen en garanderen hen op die wijze continuïteit en continue verbetering.”