Roularta heeft voor de volle honderd procent de aandelen overgenomen van de Antwerpse vennootschappen Bright Communications. Bright Communications is de organisator van de Sterck. netwerk-events en de uitgever van het Sterck magazine. Sterck. is een multimediamerk dat b2b 360°- marketingoplossingen aanbiedt voor de lokale zakenwereld in de provincies Antwerpen en Limburg. Het concept bereikt de lokale businesscommunity via een honderdtal verschillende events die businessleiders samen brengen met de directe bedoeling om business te genereren. Daarnaast worden een aantal magazines uitgegeven rond lifestyle en rond bouwen. Finaal heeft Sterck. ook nog een aantal social media kanalen.
Sterck. werd in 2013 opgericht door Geert Brouwers en Stijn Bonroy. De organisatie telt intussen 9 medewerkers en laat een omzet van 3 miljoen euro noteren.
Roularta zal deze groei verder versnellen door Sterck. ook in de overige Vlaamse provincies te lanceren. Hiervoor kan Roularta rekenen op het ondernemerschap van beide oprichters, Geert Brouwers en Stijn Bonroy. Roularta laat weten dat het overgenomen concept perfect past in de eigen merkenstrategie. In de businesscommunity is Roularta al significant aanwezig met Trends dat een succesvolle 360°-strategie heeft ontwikkeld met Trends magazine, trends.be, prestigieuze events en seminars zoals Trends Manager van het Jaar, Trends Summer University, Trends Gazellen, de handelsinformatiedatabank Trends Business Information, enzovoort.
Met een convergerende merkenstrategie zal Sterck. naar verwachting de aanwezigheid van Roularta in de businesscommunity van kmo’s versterken. Het Roeselaarse
Roularta Media Group -opgericht in de jaren vijftig van vorige eeuw- heeft 2000 medewerkers en een gecombineerde omzet van 470 miljoen euro.