TVH Billboard_Employer_Branding

TVH op oorlogspad in ‘War for Talent’

In de ‘War for talent’ zet TVH de grote middelen in. Of om het met de woorden van het bedrijf zelf te zeggen: TVH is op oorlogspad. De lancering van een nieuwe billboard langs de E17 is het startschot van een grootse campagne rond employer branding.

Door de sterke groei van het bedrijf, vulde TVH vorig jaar 450 vacatures in, zowel met interne als externe kandidaten. Dat was toen een recordcijfer voor het bedrijf. Halverwege 2017 zijn er al 244 vacatures ingevuld, wat betekent dat het bedrijf op dat tempo op een nog hoger cijfer zal stranden tegen het einde van het jaar. Nu staan er nog altijd 130 functies vacant, in alle afdelingen, maar vooral technische en IT-profielen zijn daarin vertegenwoordigd. “Veel mensen denken blijkbaar dat TVH een bedrijf is dat heftrucks maakt”, lacht Vanessa Dutrieue, corporate talent manager bij TVH. “We doen zowat alles wat met heftrucks en andere industriële voertuigen te maken heeft, maar heftrucks maken is waarschijnlijk het enige wat we niet doen. TVH verkoopt wereldwijd onderdelen en verkoopt, verhuurt en herstelt machines. Voor al die activiteiten werken we met of ontwikkelen we state-of-the-art technologieën, zodat het bedrijf kan blijven groeien. TVH is in de regio rond Waregem heel goed gekend als bedrijf dat altijd op zoek is naar extra collega’s. Nu willen we ook iets verder, zoals in regio Gent en Oudenaarde, bekender worden. We zochten daarom een nieuw beeld om mee uit te pakken, dat verwees naar onze vacatures. Het moest een ludiek beeld zijn, dat iets over onze sector vertelt en ook de optimistische sfeer bij TVH weerspiegelt. We horen van veel mensen dat ze altijd benieuwd zijn naar welke billboard er nu weer bij TVH zal hangen. Het nieuwe campagnebeeld blijft hopelijk ook lang hangen in het geheugen. De timing is ook niet toevallig: nu de vakantie begint, zullen veel mensen op de E17 passeren en de boodschap zien.”

Het campagnebeeld met de slogan ‘Lift your career’ komt ook in online campagnes, op bussen, in advertenties … “Als we willen tegemoet komen aan de grote vraag naar extra collega’s, dan moeten we alle registers opentrekken”, aldus Vanessa Dutrieue. “Hoe sneller de vacatures ingevuld raken.”