Het iconische en van origine West-Vlaamse jeansmerk 49R Jeans maakt, na 25 jaar, een opmerkelijke comeback. De Kortrijkse ondernemers Pieter Vandenbogaerde en Frédéric Sierens geven in april samen een nieuwe impuls aan de textiellijn die in de jaren zestig, zeventig en tachtig furore maakte. Het merk was in de jaren zeventig een van de meest populaire jeansmerken in West-Europa. Het Club Brugge van de legendarische succestrainer Ernst Happel was jarenlang vaandeldrager van 49R. Het duo Vandenbogaerde-Sierens kocht via hun bedrijf Revivals de inmiddels vervallen rechten op het merk over. Met 49R Jeans mikken ze op een segment tussen middle en high end. In een eerste fase worden jeans, T-shirts en sweaters aangeboden voor fashionistas, ladies first dus. Op relatief korte termijn volgt ook een mannencollectie.
Pieter Vandenbogaerde heeft ruim twintig jaar ervaring in de communicatie- en marketingsector met zijn eigen bedrijf (Visueel Advertising, Kortrijk). Frédéric Sierens is al twee decennia gepokt en gemazeld in de modesector. “We zijn al langer bevriend met elkaar en nu realiseren we samen een droom met de herlancering van een iconisch merk dat voor frisheid en nieuw geluid moet zorgen in de sector”, aldus Frédéric Sierens.
Het 49R aanbod zal zowel online als via de winkeldistributie zijn weg vinden naar de consument. “Bedoeling is om in eigen land samen te werken met 49 exclusieve dealers.”, aldus Frédéric Sierens. “We werkten een unieke strategie uit waarbij de webshop deel uitmaakt van het dealernetwerk. Voor hen dus geen concurrent maar net een extra verkoopkanaal dat bijkomende inkomsten genereert. Zo maken we elkaar sterker. We willen 49R Jeans in het uitstalraam zetten zoals het hoort: mooi, omnichannel verkrijgbaar, met een goede service en leuke added-values voor de consument.”
Meer info: