Roularta Media Group kondigt aan dat het een naamsverandering doorvoert bij één van zij succesproducten, met name De Streekkrant. Samen met de naamsverandering worden ook nieuwe ambities geformuleerd. Zo zal de opvolger van De Streekkrant dubbel zoveel pagina’s tellen. De Streekkrant wordt vanaf nu omgedoopt tot Deze Week. Het gratis weekblad heeft met 34 edities en met een oplage van 2,5 miljoen bus-aan-bus exemplaren, een verspreiding over heel Vlaanderen.
Daarbij wordt ingezet op een mix van lokaal nieuws, advertenties en zoekertjes. De Streekkrant werd precies vijftig jaar terug boven de doopvont gehouden. Volgens CEO Xavier Bouckaert van Roularta waren de lezers op zoek naar iets nieuws. Dat bleek uit een enquête. “Maar wie denkt dat de klassieke print afgedaan heeft, kan maar beter zijn mening herzien,” aldus nog Bouckaert. “Vooral lokale middenstanders weten dit medium danig naar waarde te schatten.”
De Streekkrant zal nog even in de bus vallen met deze naam. Maar per 18 januari is het tijd voor “Deze Week”. In de nieuwe formule zal meer dan ooit aandacht besteed worden aan puur regionaal nieuws met zelfs ruimte voor diepte-interviews. (KC)