Tijdens de derde editie van de B2B Press & Communication Awards (een initiatief van het vakblad MediaMarketing) sleepte het van origine West-Vlaamse Venuez Magazine maar liefst twee nominaties in de wacht: die voor “beste cover” en één voor “beste layout”. De minimalistische en erg doordachte opmaak van het magazine, de leesbaarheid en de kwalitatieve en sterke covers, die steeds worden gesierd door een zelfgemaakte foto van een horecazaak, wisten de vakjury te bekoren. Venuez mag dan ook beschouwd worden als een echt coffee table magazine ofte een blad om bij te houden.
Venuez richt zich tot iedereen die actief is in of affiniteit heeft met horeca in België. Niet alleen horeca ondernemers en hun personeel behoren tot de doelgroep. Ook designers en architecten worden door het vakblad aangesproken omdat het een bron van inspiratie is voor de realisatie of restyling van een kwalitatieve horecazaak. Venuez werd in 2009 opgericht door Vincent Degroote en heeft zijn kantoren in Brugge. De erkenning komt minder dan een jaar na de lancering van de nieuwe layout. Vincent Degroote organiseert zelf ook de zogenaamde “Hospitality beurs”, een succesrijk tweedaags event rond hospitality. (KC)