Vrouwelijk ondernemerschap schiet steeds meer wortel. Dat bewijst ook Charlotte Adams (links op de foto) met haar start-up CarCatcher, die ze in april van dit jaar van de grond hielp. CarCatcher plaatst tijdelijke reclame op achterruiten van wagens van particulieren in opdracht van handelszaken en bedrijven. “De chauffeurs die geïnteresseerd zijn om met reclame rond te rijden registreren zich via de website,” aldus Charlotte Adams. “Als hun wagen gekozen wordt, dan ontvangen ze 50 euro per maand als ze met de reclameboodschappen rond rijden. De adverteerders die momenteel zijn ingestapt zijn allemaal afkomstig uit West-Vlaanderen.”
Op de site van het Waregemse CarCatcher staan er al enkele referenties bij campagnes. Onder meer By Getty, Body Farm, Lookée, Huis van de Kappers, Optiek Vererfven, en een resem anderen, lieten zich al verleiden door de mobiele affiches die Charlotte Adams aanbiedt. “Door mijn opleiding journalistiek maak ik op de site telkens ook een korte video met sfeerbeelden van in de winkel en met de vermelding van de geselecteerde chauffeurs,” aldus nog de zaakvoerster. (KC)