Delta Light®, de West-Vlaamse producent van architecturale verlichting, zet het lichteffect altijd voorop. Maar welk effect heeft een nieuwe armatuur of profiel in een woonkamer, een hotellobby of een commerciële ruimte? Het antwoord geeft Delta Light® in de vorm van een Virtual Reality Experience. “Hiermee lijkt het alsof je zelf in die ruimtes rondkijkt”, zegt Mathieu De Raeve, die verantwoordelijk is voor de digitale marketing. “We pakken op beurzen graag uit met die nieuwe technologie, een primeur in onze sector.”
Een goede beurs is vandaag meer dan een verzameling producten en zet ook in op beleving en ervaring. Die boodschap is bij het Wevelgemse Delta Light® duidelijk overgekomen. Op de stand zie je bezoekers steevast om zich heen kijken met een futuristische bril. Een vreemd zicht voor wie niet vertrouwd is met virtual reality . VR is een technologie die je volledig onderdompelt in een fictieve wereld en ideaal om een lichteffect van een nieuwe armatuur of profiel te demonstreren.
Architecten, interieurontwerpers en lighting designers ervaren het lichteffect alsof ze zelf in de kamer aanwezig zijn. “VR geeft een nieuwe gebruikservaring,” aldus de Raeve. “Je gaat echt dingen ontdekken. Het is een belevenis die intenser is en langer blijft hangen. Omwille van die visualisering hebben ontwerpers meteen ook een idee van hoe ze een armatuur of profiel optimaal toepassen.” Het gebruik van virtual reality is dit jaar dé trend onder marketeers. Delta Light® wil alvast die trein niet missen en, meer zelfs, een pionier zijn. (KC)