The Media House schakelt een versnelling hoger

20160627 Brussel Belgium: Exportbeurs van Fit, Flanders Investment and Trade in de hallen van Tour & Taxis in Brussel Fit; Flanders investment and trade; beurs; exportbeurs 20160627101546 CREDIT: ID/ Lieven Van Assche

Het Brugs eventkantoor The Media House organiseerde eind juni de eerste Exportbeurs van Flanders Investment & Trade (FIT). Het was een driedaags gebeuren waarbij Vlaanderen en de Vlaamse bedrijven zichzelf op de kaart wilden zetten. Het concept bleek een voltreffer, te oordelen, naar de reacties en de belangstelling. Alles ging door op de site van Tour & Taxis in Brussel.

Het eventkantoor The Media House werd door Bruggeling Christopher Van Hemelryck-Bray in de markt gezet. “Het is een erg druk jaar”, vertelt de oprichter. “We lanceren ook een eigen beursconcept rond innovatie in de landbouw, organiseren een gala voor de Koning Boudewijnstichting en een hele reeks bedrijfsevenementen. We zoeken dan ook versterking voor ons team.” Christopher Van Hemelryck-Bray kan bogen op jarenlange ervaring in de evenementenwereld. Vijf jaar geleden besliste hij zijn eigen “live communication agency” The Media House op te richten. “Van bij de start was het de bedoeling om als partner van bedrijven en organisaties evenementen te bedenken en te organiseren van A tot Z,” zegt de CEO. “Daarbij besteden we steeds veel aandacht aan de beleving voor de gasten. We hebben een mooie referentielijst kunnen uitbouwen, met events voor onder meer Voka nationaal en De Tijd.”

Aan die lijst mag The Media House dit jaar alvast twee mooie nieuwe namen toevoegen: in september organiseert het kantoor een gala voor de Koning Boudewijnstichting, waar koning Filip en koningin Mathilde tot de 700 gasten zullen behoren. The Media House wilde al eerder ook met eigen beurzen uitpakken, maar de economisch moeilijke jaren waren niet de beste periode om nieuwe concepten in de markt te zetten. Christopher Van Hemelryck-Bray: “Maar nu zien we, samen met onze partners in Abu Dhabi, wel voldoende potentieel. We zullen het Global Forum for Innovations in Agriculture, kortweg GFIA (www.gfiaeurope.com ), volgend jaar lanceren in Europa. De bedoeling is om dit van oorsprong internationaal concept de komende maanden voor te stellen aan bedrijven die actief zijn rond innovatieve landbouwtechnologie en duurzame voeding. De beurs zelf staat gepland voor mei 2017 in Utrecht.” (KC)