GreenHouse Dienstencheques organiseert, in samenwerking met de nationale bewustmakingscampagne Think-Pink, de actie “GreenHouse geeft borstkanker geen kans”. Het bedrijf wil op die manier bijdragen aan preventie van en voorlichting over borstkanker. Met 3.200 medewerkers, waarvan 95 procent vrouwen, en 27.000 klanten wordt het dienstenchequebedrijf dagelijks geconfronteerd met deze ziekte. “We vinden het belangrijk om onze medewerkers, alsook klanten, familieleden en vrienden ook in deze moeilijke momenten te ondersteunen,” zegt CEO Philip Nichelson. “Als werkgever willen we samen werken aan de preventie en voorlichting over borstkanker. Daarom werd voor alle collega’s een informatiebrochure rond borstkanker opgesteld. Ook ontvingen alle medewerkers een Think-Pink lintje dat ze opspelden aan hun werkkledij tijdens de eerste week van juni.”
GreenHouse doneert naast de roze lintjes ter waarde van 1.500 euro nog een bijkomend bedrag van 1.500 euro aan Think-Pink. GreenHouse meter Martine Jonckheere, die zelf in het verleden met borstkanker werd geconfronteerd, overhandigde het sponsorbedrag aan Think-Pink-voorzitter Heidi Vansevenant in de hoofdzetel van het dienstenchequebedrijf in Waregem. GreenHouse Dienstencheques is de marktleider in de sector in Vlaanderen. Gestart in 2003 als een lokale onderneming is het bedrijf gegroeid tot een regionale speler met kantoren in alle Vlaamse provincies. Voor GreenHouse werken meer dan 3.200 mensen. (KC)