Barco fleurt Eurovisiesongfestival op

EurosongfestivalAls het Eurosongfestival uitgroeide tot een cijferkanon qua kijkers over de hele wereld, dan is dat mede te danken aan het Kortrijkse Barco, expert in visualisatietechnieken. Elektronicareus Barco mocht zowel voor de halve finales als voor de grote finale beeldprojectoren leveren in Stockholm. Ruim 200 miljoen mensen over de hele wereld en enkele duizenden toeschouwers in de zaal zelf, hebben zodoende, zonder het te beseffen allicht, voordeel gehaald bij het bekijken en beluisteren van de songs en van de artiesten. Barco heeft al een jarenlange vaste klantenrelatie met het Eurovisiesongfestival. In 2013 (toen in Malmö) leverde het liefst 60 projectoren. Ook de jaren nadien was Barco telkens van de partij. De beeldprojectoren van Barco worden over de hele wereld erkend als het allerbeste wat er op de markt aanwezig is.

Barco is met zijn diverse afdelingen (sales & marketing, customer support, R&D, productie) aanwezig in zowel Europa, Noord-Amerika als in Azië. Concreet heeft de technologiegroep tentakels in meer dan negentig landen wereldwijd. Barco was in 2015 goed voor een geconsolideerde omzet van ruim 1 miljard euro. CEO Eric Van Zele geeft straks de fakkel door aan zijn opvolger Jan De Witte. (KC)