KV Kortrijk is niet alleen een professionele voetbalclub, maar ook een volwaardige community die zich positief en sociaal wil profileren in de maatschappij. Met die gedachte in het achterhoofd lanceert KV Kortrijk volgende week een campagne “KVK Fietst”. KVK Fietst is een beweegcampagne voor iedereen: de sporadische fietser, de sportieve fietser of de fietser die nog op zijn ros moet leren klimmen. De voetbalvereniging slaat daarvoor de handen in elkaar met twee jonge Kortrijkse ondernemingen die zullen instaan voor de professionele en enthousiaste begeleiding: Flamme Rouge (dat fietsreizen en fietsevents organiseert) en Springbok Coaching van Brecht Buysschaert. Een derde bedrijf, Bioracer, zal de uitrustingen leveren die te koop zijn in de fanshop.
Bedoeling van KVK Fietst is om in de komende vijf maanden, zoveel mogelijk mensen aan het sporten te krijgen, en ook sportieve doelstellingen na te streven: een 100 km fietstocht, een heuse Ardennen-rit, of voor de allerbesten de beklimming van de Mont Ventoux. Zowel individueel als collectief worden de deelnemers aan het werk gezet volgens een schema. Met een persoonlijke uitdaging op kop en een gezonde dosis doorzettingsvermogen worden de grenzen beetje bij beetje verlegd, elk volgens zijn of haar niveau. Gewezen profwielrenner Nico Mattan zet zijn schouders onder de actie. Vorig jaar pakte KV Kortrijk uit met de actie “KVK Loopt”. (KC)