Roularta Media Group, met hoofdzetel in Roeselare, heeft zopas met Storesquare een nieuw e-commerce platform gelanceerd. Bedoeling is om het (vaak unieke) aanbod van verschillende lokale handelaars te bundelen. Zo’n 200 winkeliers uit Zuid- en Midden West-Vlaanderen hebben zich bij het nieuwe concept aangesloten. Gehoopt wordt dat Storesquare een sterk blok vormt tegen grote buitenlandse spelers, genre Zalando of Bol.com. Op korte termijn moeten zowat duizend winkeliers uit heel Vlaanderen zich aansluiten.
Storesquare is een initiatief van Roularta in samenwerking en samenspraak met Unizo en KBC.
Consumenten kunnen online producten kopen bij verschillende handelaars. Bestellingen worden daarna gratis aan huis geleverd. De klanten kunnen tevens in contact komen met de handelaars, om zo een meer persoonlijke winkelervaring te krijgen. Ze kunnen ook favoriete winkels volgen om zo op de hoogte te blijven van updates over hun assortiment en promoties. Voor de handelaars is het een goedkopere oplossing om een online winkel op te starten. De volledige omkadering wordt immers gedaan door Storesquare. Handelaars betalen Storesquare daarvoor 135 euro per jaar, plus 9 procent commissie op verkopen. Volgens Karel Van Biervliet van Storesquare heeft e-commerce nog een groot groeipotentieel. (KC)