Start-up “Doen” nieuw geluid op de ontwerpscène

DOEN. teamStudenten die kiezen voor een start-up. Het is tegenwoordig bijna mode. Vier studenten “industrieel product ontwerp” bij de Kortrijkse hogeschool Howest sloegen de handen in elkaar en kondigen de opstart aan van een eigen ontwerpbureau “Doen”. Het zijn Bram Ceuleers, Laura Willems, Bram De Langhe en Thomas Swinnen. Ze hebben op een creatieve manier hun eigen foto ook verwerkt  in het bedrijfslogo.

DOEN gaat van start op 8 februari 2016 in The Studios in Kortrijk. De kersverse ondernemers willen van mee taf aan samenwerken met (4) gevestigde bedrijven. De eerste projecten worden uitgewerkt tijdens de thesis-periode van de studenten. “De combinatie van stage en thesis in Howest geeft ons de kans om te proeven van het zelfstandig ondernemerschap,” zeggen de jonge ondernemers. “Dat is iets waar we altijd al van gedroomd hebben.”

Bedrijven kunnen Doen benaderen met een idee, een schets of een product uit hun bestaande gamma. “Vanaf dan kan het ontwerpproces starten vanuit de visie van ons eigen bedrijf,” aldus Bram De Langhe van Doen. “We denken een groot scala aan mogelijkheden te hebben waarbij we kunnen bijdragen aan de vraag van de klant. Van desk en field research, observaties, brainstorm sessies, experimenten, engineering, styling, tot de visualisaties van het product. Bedrijven hebben reeds hun eigen knowhow, wij kunnen als jonge ondernemers de creatieve en innovatieve geest zijn.” (KC)