Lobster Fish komt met eigen gin

Lobsterfish a_G2A1282 wit (Small)

Dat gin “in” is, is een understatement. Ook voedingsbedrijf Lobster Fish uit Deerlijk pakt nu uit met een eigen fles onder de naam Seapearl. Het product werd kort geleden gelanceerd op Horeca Expo en goed onthaald. “Het is een gin anders dan de andere,” vertelt CEO Christof Malysse van Lobster Fish. “Ons product is gebaseerd op zeebes en zeekraal, de logische verwijzing naar onze basisactiviteit (zeevruchten). Uniek is de frisse zilte smaak aangevuld met een klassieke fever tree, een schijfje limoen en zowaar ook een natuurlijke parel in elke fles.”

Lobster Fish heeft inmiddels al een kleine vijfhonderd flessen aan de man gebracht, in casu aan speciaalzaken en/of restaurants. De eerste 450 flessen zijn de deur uit.

Lobster Fish is sinds 1997 actief in de sector van de schaal- en schelpdieren. Op dat moment nam toenmalig restaurateur Christof Malysse de taken van zijn kreeftenleverancier over. Op vraag van zijn klanten ging hij op zoek naar schaal- en schelpdieren van uitmuntende kwaliteit, een zoektocht die hem langs alle belangrijke aanvoerplaatsen van de wereld bracht. Lobster Fish verdeelt ondertussen zo’n duizend culinaire kwaliteitsproducten. De familiale kmo is inmiddels één van de grootste Belgische leveranciers van kreeften aan zowel de horeca als aan speciaalzaken. (KC)