Meer dan 4 Vlamingen op 10 schafte zich in 2014 één of meerdere tweedehandsproducten aan. Voor ruim een kwart van hen waren dit er meer in vergelijking met een jaar eerder. Boeken (33%), kleding (26%) en decoratie–‐artikelen (25%) waren de tweedehandsaankopen, maar ook meubelen (22%) deden het goed. En omdat de tweedehandswinkel Troc.com jaar in Oostende meevaart in deze groei-evolutie en na jaar meer bezoekers over de vloer krijgt, verhuist Troc.com begin volgend jaar van de Torhoutsesteenweg naar de Kuipweg 1, aan de hoek van de Zandvoordestraat in Oostende. De tweedehandswinkel vindt er een ruimer en beter bereikbaar onderkomen op zo’n 1.200 m², waar het zijn activiteiten verder kan uitbouwen.
De tweedehandsmarkt heeft dus de wind in de zeilen waardoor een uitbreiding zich opdrong. De nieuwe winkelruimte zal de helft groter zijn dan de huidige. Daarnaast zal het nieuwe onderkomen beschikken over een atelier en opslagruimte van zo’n 200m² waar bepaalde goederen gerestaureerd kunnen worden om ze zo alsnog een tweede leven te geven en opnieuw in de verkoop te brengen. In de nieuwe winkel zal ook de inboedelservice verder ontwikkeld worden. Wanneer een woning of appartement leeggemaakt moet worden, kan Troc.com dit vanaf volgend jaar volledig voor zijn rekening nemen: de goederen in goede staat worden cash aangekocht of in depot genomen in de winkel en er wordt een oplossing gevonden voor de andere goederen. Daarnaast kan Troc.com instaan voor het transport van de goederen.
Zaakvoerder Jean-François Hovine: “Troc.com staat al langer bekend als de keten waar je goede koopjes kan doen. Daarnaast willen wij ons naar onze klanten toe gaan profileren als aanbieder van een totaalpakket wanneer een woning of appartement moet worden leeggemaakt. Samen met de klant stellen wij een planning op en ruimen wij alles op. Het huisraad en de meubelen worden bij ons aan de beste prijs verkocht. De klant krijgt achteraf – na aftrek van de kosten – de opbrengst op zijn rekening gestort”. Meer informatie: oostende@troc.com
Geschreven door Marc Lerouge