Hello Customer, het bedrijf dat gespecialiseerd is in het in kaart brengen van klantbeleving, krijgt steeds meer internationale aandacht. Oprichtster Leslie Cottenjé mag haar bedrijf deze week voorstellen op de prestigieuze beurs Web Summit in Dublin en dit in de “beta”-pitch. Bovendien is Hello Customer ook geselecteerd om zich als enige Belgische bedrijf voor te stellen aan een select internationaal publiek van de grootste retailers en e-commerce bedrijven ter wereld. Slechts tien bedrijven werden hiervoor weerhouden.
Bij Hello Customer draait alles om “customer centricity”, de nood van heel wat diensten- en servicebedrijven om snel te kunnen inspelen op de verwachtingen en reacties van hun klanten. Leslie Cottenjé: “Wij hebben een software ontwikkeld die bedrijven helpt om die feedback op een structurele manier te verzamelen en te analyseren. Ons platform verzamelt feedback en interpreteert ze via linguïstische algoritmes. Het systeem – een software as a service – verwerkt al die informatie automatisch, zonder menselijke tussenkomst, in 15 talen. Dankzij onze tool krijgen bedrijven veel meer inzicht in het gedrag en bestedingspatroon van hun klanten.”
Het Brugse team (Leslie Cottenjé, Bram De Vos en Joeri Pansaerts) achter Hello Customer is ruim een jaar aan de slag. Het voorbije jaar zijn al heel wat retail- en servicebedrijven met Hello Customer gestart, en met goed gevolg. “Voor verdere groei kijken we nu zowel naar België als Europa,” zegt Leslie Cottenjé. Het bedrijf heeft al een kantoor in Londen en Hello Customer heeft medewerkers in Nederland en in de Verenigde Staten. (KC)