BRUSSEL/GALMAARDEN – Zetuké, het online en offline platform voor multifunctionele en trendy interieur-en decoratiespullen met een knipoog naar de levensstijl van de moderne bohemien, heeft een nieuw paradepaardje op stal: de inflatable poef. Met een succesvolle crowdfunding, die tot nog toe meer dan 9.500 euro in het laadje bracht, staat niets de productie van het exclusieve hebbedingetje nog in de weg.
Vederlicht, trendy, exclusief, vlot en goedkoop transporteerbaar en comfortabel, de “inflatable poef” van het in Brussel gevestigde Zetuké heeft het allemaal. Voor de realisatie van het nieuwe product deed zaakvoerster en founder Charlotte De Clerck een beroep op het publiek via een crowdfunding op Kickstarter. “De crowdfunding is tot nog toe goed verlopen”, zegt Charlotte. “De beoogde 9.500 euro is intussen opgehaald. Hierdoor kunnen we de productiekosten van de eerste 200 stuks (100 stuks per uitvoering) financieren.”
Kelim-hoes
Poefen zijn ingeburgerd maar de inflatable poef is speciaal omdat rond de klassieke zwarte plastic “zak” een oosterse handgemaakte kelim (vlakgeweven) hoes getrokken wordt. “De poef is in een kubus-vorm van 40 op 40 cm”, zegt Charlotte. Het product doorstond heel wat kwaliteitstests vooraleer er sprake kon zijn van een commercialisering. Vanaf eind deze week is de poef verkrijgbaar op de webshop van Zetuké.
Zus verhuisd
Het idee van het hebbedingetje ontstond toen de zus van Charlotte verkaste naar het buitenland. “Ze wilde wat dingen vanuit België meenemen naar haar nieuwe, kleine flat. Het materiaal moest wel klein, licht, vlot en goedkoop transporteerbaar zijn. Al deze kwaliteiten zitten in de inflatable poef”, luidt het.
Europa
Voorlopig is de poef enkel verkrijgbaar in Europa. “Mijn cliënteel zit momenteel dan ook vooral in België en Nederland maar er is ook interesse vanuit Duitsland en Frankrijk”, zegt de zaakvoerster nog. Charlotte laat nog weten dat er nog gewerkt wordt aan een derde uitvoering van de poef in een ander design.
Zetuké
Zetuké? Dat is West-Vlaams voor “installeer je of zet je op je gemak”. Charlotte is een geboren West-Vlaamse die al op jonge leeftijd verhuisde naar het Pajottenland (Galmaarden). Na haar studies en een stage Online Marketing & Insights Intern bij The Heineken Group ging het richting de Belgische fruitbierenbrouwer Lindemans. Daar was Charlotte een jaar lang Marketing Executive en Event Coördinator. Maar het kriebelde om als zelfstandige te springen wat ze dan ook deed in mei vorig jaar. Toen liet Charlotte Zetuké los op de wereld. “Het gaat goed met de zaak. Na een kleine dip na Kerst is de online verkoop de hoogte ingeschoten na de uitbraak van corona”, besluit Charlotte.