Cowboy_ Adrien Roose (1080×1080) Adrien Roose

Cowboy schakelt enkele versnellingen hoger, 23 miljoen opgehaald

BRUSSEL – Cowboy, de Brusselse producent van elektrische fietsen, heeft in zijn laatste kapitaalronde 23 miljoen euro opgehaald. De ronde werd geleid door Exor Seeds en aangevuld met ­Future Positive Capital en Index Ventures.

Met het geld wil Cowboy, dat pas drie jaar geleden werd opgericht, zijn snelle internationale expansie financieren. “Het geld zal ons de mogelijkheid bieden om ons team, ons product en onze verkoop- en servicenetwerken in Europa verder te ontwikkelen”, zegt medestichter en CEO Adrien Roose. Cowboy wil de komende maanden 30 mensen aanwerven, de productie opschalen en zijn mobiele onderhoudsnetwerk in Europa uitbreiden.

Verkoop verdubbeld 

Met een strak zwart design richt Cowboy zich met zijn fietsen op de ‘hippe stedeling’. De Brusselse start-up heeft naar eigen zeggen de ambitie om ‘de stad te bevrijden van de auto’. Tijdens de lockdown zag het zijn verkoop alvast verdubbelen, liet het bedrijf weten.

Grote naam 

Exor Seeds is een bekend investeringsfonds. De groep behoort toe tot de Italiaanse familie Agnelli, die ook belangen opbouwde in onder andere Ferrari, Fiat Chrysler, voetbalclub Juventus en het economische weekblad The Economist.