DIEST – Zijn het de steeds warmere zomers? De beter geïsoleerde woningen? Of investeren we meer in de woning door de ‘staycations’ dit jaar? Wat er ook van zij, door de stijgende vraag naar buitenzonwering en terrasoplossingen op maat is het Diestse bedrijf Harol op zoek naar 20 extra medewerkers.
De interesse voor zonwering zit in de lift. Tijdens de maanden april en mei registreerde het Diestse Harol, fabrikant van rolluiken, zonwering, poorten en buitenleven, een verdubbeling van het aantal websitebezoeken, brochure- en offerteaanvragen. Dit resulteerde in een ijzersterke verkoop in de daaropvolgende periode.
Volgens CEO Annick Draelants is dat niet zo verwonderlijk. “Steeds meer mensen beseffen dat zonwering een echte must-have is om het binnenklimaat beheersbaar te houden en energieverslindende airco’s te vermijden. De warme lentemaanden hebben dat besef wellicht nog flink aangewakkerd. Om aan die vraag te voldoen én om onze levertermijnen zo kort mogelijk te houden, zijn wij nu dringend op zoek naar een twintigtal arbeidskrachten”, zegt Draelants.
Profielen
Harol is op zoek naar o.a. lakkers, assembleurs, inpakkers en doekensnijders en werkt hiervoor nauw samen met een drietal lokale aanwervingskantoren. De bedoeling is dat ze op het einde van de zomer helemaal klaar zijn om mee te draaien in de productie. “Wij kijken ernaar uit om deze nieuwe collega’s te verwelkomen bij Harol. Zij zullen hier deel uit maken van een groep gepassioneerde mensen die het verschil willen maken met elk onderdeel dat door hun vingers gaat. Collega’s die met veel plezier, passie en toewijding hier iedere dag komen werken. Mensen die kwaliteit afleveren, maar ook familiale waarden hoog in het vaandel dragen. Want Harol is ‘van familie, voor familie’. Wij zorgen hier voor mekaar. In die geest verwelkomen wij iedereen die graag voor ons bedrijf komt werken”, luidt het nog.
280 medewerkers
Harol is een op en top familiebedrijf dat 1946 werd opgericht. Het bedrijf voert zijn producties uit naar 30 landen en stelt zo’n 280 mensen tewerk.