OUD-HEVERLEE – Groeistrateeg Jurgen De Wolf heeft vanuit zijn uitvalsbasis in Oud-Heverlee een nieuw concept uitgerold: “De Bedrijfsverwonderaar”. Bedoeling is de status quo van ondernemingen uit te dagen.
De Wolf richtte een tweetal jaar geleden de vennootschap 27 Minutes op om bedrijven bij te staan op vlak van merken, mensen en strategie. Als Sales-, Marketing- & Business professional heeft hij ondervonden dat door verwonderd de bedrijfskoers te observeren en te analyseren, hij vaak andere zaken zag dan de voor de hand liggende. Vanuit de eigen motivatie om verwonderd, zonder belemmeringen of oogkleppen met oprechte interesse naar een bedrijf of organisatie te kijken, is het concept De Bedrijfsverwonderaar ™ ontstaan.
Aha-momenten
“Uniek aan dit concept is enerzijds het niet op voorhand vastleggen van doelstellingen, en anderzijds dat door het onvoorspelbare en onbevangene een kans te geven er vaak hele mooie aha-momenten ontstaan. Die vormen veelal de kiem om door te evolueren naar het volgende bedrijfslevel”, zegt Jurgen De Wolf van 27 Minutes.
“Groeistrateeg”
Jurgen is groeistrateeg die vanuit een open generalistische kijk als het ware doorheen bedrijven vliegt op zoek naar knopen en/of gouden eieren. Zelf houdt hij niet van het woord groeistrateeg, gezien de vaak eenzijdige puur economische benadering van groei. Daarom laat hij het volledig aan de klant over om zijn of haar ‘groei’ en ‘volgende bedrijfslevel’ te gaan bepalen.
Schuren en hechten
Dat maakt mede dat De Bedrijfsverwonderaar ™ meestal ontwapenend werkt. Echter, hij gaat de uitdaging en de confrontatie graag aan, en dat durft al eens botsen. Maar steeds met de oprechte interesse om bedrijven en organisaties beter te maken. Of zoals Jurgen het graag verwoordt: “Als het niet eerst goed schuurt, is er geen hechting mogelijk”, besluit De Wolf.
De Wolf was in het verleden aan de slag als Marketing Manager bij Grohe, Nilfisk en Akzo Nobel. Tot juni dit jaar was Jurgen aan de slag als Strategic Director Brands & Portfolio bij de Limburgse verlichtings-, plafonds- of audiosystemenspecialist Kreon.