DIEGEM/WIJNEGEM – Digitale business accelerator Upthrust en marketing consultancybedrijf The House of Marketing, beiden uit Diegem, nemen de Wijnegemse digitale product studio Gafas over. Gelijktijdig wordt de managementstructuur aangepast.
Nog geen jaar na de aankondiging van hun partnership met private equity fund Down2Earth Capital zetten zusterbedrijven The House of Marketing en Upthrust de volgende stappen in de realisatie van een versnelde organische groei, verbreding van het dienstenaanbod en externe groei. “Upthrust nam op 1 juni 2020 de Wijnegemse digital product studio Gafas over – en om ons groeiverhaal kracht bij te zetten, passen we de managementstructuur van beide bedrijven aan. In die nieuwe structuur focussen we ook op expansie”, vertellen Lies Taerwe, Grégory Delens en Dennis De Cat, Managing Directors van The House of Marketing en Upthrust.
Versnelling
De overname van Gafas door Upthrust kadert binnen de ambitie om hun ‘Digital Product Studio’ aanbod te versnellen. “Daarmee helpen we klanten zoals SD Worx, Nordic en Royal Botania om sneller betere digitale producten te ontwikkelen. Door een overweldigend succes is het aanbod intussen uitgegroeid tot een evenwaardige pilaar naast de huidige growth marketing offering van Upthrust”, legt Emanuel Nuyts, Director van Upthrust en grondlegger van de digital product studio, uit “Met deze overname slaan we twee vliegen in een klap”, gaat hij verder. “Het is ontzettend moeilijk om getalenteerde ontwikkelaars en designers te vinden. Met Gafas trekken we een solide team van digitale experten aan die qua visie en cultuur sterke gelijkenissen tonen met onze bestaande groep.”
Dennis De Cat, Managing Director van Upthrust, voegt toe: “Dat het bedrijf een track record heeft in e-commerce en er mooie cases voor onder andere De Tijd, Barco, Belfius en Lizy (D’Ieteren) op hun palmares staat, gaf voor ons de doorslag.” Upthrust ontwikkelt zich zo van growth marketing expert naar allround digitale versneller. “Samen met ons zusterbedrijf The House of Marketing willen we een complete aanpak bieden aan ons klantenbestand. Van digital tot data, van agility tot innovatie: wij bieden impactvolle oplossingen voor alle marketing-gerelateerde vraagstukken”, licht Lies Taerwe, Managing Director van The House of Marketing, toe.
Stoelendans
The House of Marketing en Upthrust passen meteen ook hun managementstructuur aan. Grégory Delens neemt na een succesvol mandaat als Managing Director van The House of Marketing de nieuwe rol van Managing Director of Expansions op zich. “Expansie gaat niet alleen over een geografische uitbreiding, maar ook over een uitdieping van onze expertisedomeinen. Om ons groeiverhaal verder te zetten en onze ambities waar te maken, focus ik me in deze rol volledig op uitbreidingsmogelijkheden van de groep”, vertelt Grégory Delens. Lies Taerwe volgt hem op als Managing Director van The House of Marketing en geeft de fakkel van Client Service Director van The House of Marketing en Upthrust door aan Alexandra Steel. Dennis De Cat blijft op zijn beurt Managing Director van Upthrust.
De financiële details van de overname werden niet bekendgemaakt.