HAACHT – TV-, video- en eventproductiebedrijf Sylvester uit Haacht wil met online & virtual communication mensen samenbrengen in uitdagende coronatijden.
Sylvester combineert al 20 jaar de ervaringen van video, tv en events. Het team van Geert Vanoverschelde zag het compleet digitaal gaan van de eventsector dan ook eerder als een uitdaging dan een hindernis.
“Videocalls- en meetings zijn ondertussen het nieuwe normaal, dus die beginnen stilaan te vervelen. Bedrijven die hun klanten, prospecten of werknemers echt willen verrassen, kiezen daarom volgens ons vandaag beter voor een bijzonder online belevingsevent, in plaats van zomaar een online videomeeting”, zegt Vanoverschelde. “Ook online kan je iets bijzonder doen. Kijk maar naar de filmpjes van orkesten die virtueel samenspelen, artiesten die vanuit hun ‘kot’ online festivals in mekaar steken en Andrea Bocelli die moederziel alleen in de Dom van Milaan optrad op Paaszondag. Dat raakt mensen. Wij kunnen zo’n ervaringen ook voor bedrijven op maat maken. Wij kunnen een virtuele connectie creëren die bijna even goed ‘pakt’ als eentje in levende lijve.”
Belevingsgarantie
Sylvester heeft belangrijke troeven in huis om van deze online & virtual communication experiences een beklijvende belevenis te maken. Door de ervaring in de tv-wereld, leveren ze captatie, indien nodig met inzet van een volledig regieteam. Daarnaast zijn de Sylvesterianen storytellers bij uitstek. Ze schrijven voor live en -online events scenario’s net zoals voor tv-shows, met een spannende opbouw, veel afwisseling, verrassende elementen en met belevingsgarantie.
Kostenefficiënt en groen
Online events kunnen gaan van e-conferences, livestreams vol interactie, personeelsevents at home tot virtuele teambuildings. Alles draait rond interactief samenkomen rondom een gedeeld verhaal.
“Digitaal is niet alleen het nieuwe normaal, om één van de trendsprekers van het moment te citeren, maar ‘digitaal gaan’ met je events is ook kostenefficiënt én groen,” besluit Vanoverschelde. “Digitale events zijn nu een noodzaak, maar zijn geen doel op zich. Wij zetten onze tv-skills in om dezelfde verhalen te vertellen en dezelfde verbondenheid te bereiken als onze live events.”