IMG_4366

VIDEO. Niels Albert telt wielerfans aan achterdeur

TREMELO – Niels Albert, gewezen veldritkampioen en zaakvoerder van Niels Albert Bike Store in Tremelo, heeft een rist maatregelen genomen ter bestrijding van het coronavirus. Om de toeloop in zijn heropende zaak in goede banen te leiden gebruikt hij een digitaal telraam van de Olense producent Brilliant LED Solutions, dochter van de Herva Group. 

Omdat Niels Albert en zijn partner Valeska Van den Broecke in hun fietsenzaak aan de Kruisstraat in Tremelo geregeld pieken registreren in het aantal bezoekers moesten ze in het kader van de bestrijding van het coronavirus een systeem vinden om dit te monitoren.  In principe mag er gelijktijdig slechts één bezoeker binnen per 10m2. Om te voorkomen dat ze een bewakingsagent aan de achterdeur moesten zetten, installeerden ze een digitaal telraam van de Olense producent Brilliant LED Solutions.

Digitale bewakingsagent 

“Het apparaat is een digitale bewakingsagent om ‘social distancing’ te coördineren”, zegt Jeroen Lerouge, General Manager van de Herva Group. “Voor de uitbater is het een ideaal hulpmiddel zodat die zich hoofdzakelijk kan concentreren op het servicen van zijn/haar klanten.”

Werking 

Het weerbestendig LCD-scherm geeft aan hoeveel mensen er nog toegelaten zijn in de winkel. De meting van het aantal bezoekers in de zaak gebeurt via een 360° camera, die aan of boven de in-of uitgang van de zaak wordt geplaatst. Je kan eenvoudig instellen hoeveel mensen je wilt toelaten, rekening houdend met de vaste mensen/personeel die altijd in de winkel aanwezig zijn. “Eens het maximaal toegelaten aantal bezoekers is bereikt, geeft het LCD-scherm duidelijk aan dat je moet wachten tot er een klant de zaak verlaat”, zegt Lerouge nog.

Extra mogelijkheden 

Naast de toepassing bij de coronamaatregelen ziet Lerouge nog tal van mogelijkheden. “Je kan op het LCD-scherm ook content weergeven die wachtende of passerende klanten kunnen inspireren wanneer ze de zaak binnengaan of aan het wachten zijn. Bovendien kun je dagelijks je bezoekersaantallen analyseren, wat dan weer inzicht geeft in het percentage van je bezoekers die effectief iets hebben gekocht en wat hun gemiddelde omzet is. Ook voor de horecasector zal dit systeem in de toekomst van pas komen”, besluit Lerouge.

En Niels en Valeska? Die zijn tevreden met de aanwinst. “Het is een handig hulpmiddel, bovenop de handgel en het éénrichtingsverkeer in de zaak. Met deze maatregelen willen we ons cliënteel en onszelf beschermen tegen besmetting”, besluiten Niels en Valeska.