ZAVENTEM/BRUSSEL – het Zaventemse Onetec, leverancier van technologische diensten die de operationele efficiëntie van eventorganisatoren verhogen, heeft de overname van het Brusselse Eventattitude afgerond. Eventattitude is actief in de eventcommunicatie en brand activation.
Door hun talenten, technologieën en applicaties te combineren, zullen de twee bedrijven hun klanten een totaalpakket aanbieden – gaande van activaties op evenementen, registratiebeheer, tot IT-back-endinfrastructuur en interactieve toestellen op events. Dit alles past binnen hun visie om uniekere, interactievere en fantasierijkere evenementen te creëren. “De aankondiging komt in een bijzondere periode voor de evenementensector”, zegt Pascal Duquesne, oprichter en CEO van Onetec. “Maar de toekomst ziet er veelbelovend uit, omdat onze bedrijven elkaar zo goed aanvullen. De fusie versterkt onze marktleiderschapspositie in België en brengt Onetec een stap dichter bij het bereiken van ons doel: we willen koploper en one-stop-shop van technologiediensten zijn met het breedste portfolio aan oplossingen in de evenementenbranche. ”
Continuïteit
“Als ik nadenk over wat we de afgelopen 20 jaar in ons bedrijf hebben gedaan, ben ik erg blij met deze opwindende nieuwe stap in onze reis”, vertelt Emmanuel Paul, CEO van Eventattitude. “Ik wil onze klanten verzekeren dat de verhuizing van onze producten, onze knowhow en ons personeel naar Onetec onopgemerkt zal blijven. De toekomst ligt hier, want Onetec, een ervaren en gerespecteerd bedrijf, begrijpt onze aanpak volledig. De nieuwe groep zal een nog sterkere partner zijn dan degene waar je van bent gaan houden.”
Onetec/Eventattitude
Onetec(2002°) staat bekend om high-end IT-oplossingen die inspelen op de specifieke behoeften van organisatoren van evenementen: communicatie, registratie, badges, ticketing, toegangscontrole en tracking. Daarnaast is Onetec gespecialiseerd in computerverhuur op korte termijn. De firma biedt ook geavanceerde, op bezoekers gerichte oplossingen om participatie aan te moedigen (de deelnemer te laten communiceren met de stakeholders), het enthousiasme te boosten (entertainment) en de evenementstrategie te optimaliseren (aan de hand van waardevolle statistieken). Gedurende 20 jaar heeft Eventattitude een zeldzame expertise opgebouwd in het ontwerpen en ontwikkelen van alle soorten interactieve apparaten om mensen in contact te brengen met merken.