KAMPENHOUT – Eventbureau Escape uit Kampenhout start met gepersonaliseerde bedrijfsradio, “Company Radio”. Zo kunnen werknemers via een digitale link bijvoorbeeld verzoeknummers aanvragen en luisteren naar hun bedrijfsprogramma.
Door de coronacrisis vielen heel wat eventbureaus van de ene op de andere dag zonder werk. Bedrijfsfeestjes of personeelsvergaderingen werden massaal geannuleerd. Elk nadeel heb zijn voordeel, moeten ze bij het Kampenhoutse eventbureau Escape gedacht hebben. Het team komt nu met Company Radio op de proppen. “Tijdens evenementen hebben we dit concept al gebruikt”, zeggen zaakvoerders Koen Devogelaere en Peter Geys van Escape. “Nieuw is het dus niet maar we hebben de formule wel bijgeschaafd.”
Gepersonaliseerde radio
Company Radio is een manier om (thuiswerkende) werknemers onderling te verbinden met gepersonaliseerde radio via het internet. “We spelen in op de noden van de dag en passen de muziekkeuze aan. Willen de mensen op de marketingafdeling hun lievelingsnummers horen? Is er belangrijke bedrijfsinformatie die de bedrijfsleider graag op een andere manier wil communiceren? Wil het bedrijf ludieke reclamespots? Is er een collega die thuis soep maakt en zijn/haar kennis wil delen? Noem maar op, alles kan. Voor de presentatie van de programma’s schakelen we drietalige, professionele presentatoren in die thuis zijn in de bedrijfswereld. Olivier Schalbroeck en ex-miss België Virginie Claes zijn enkele voorbeelden.”
Digitale link
De werknemers krijgen een digitale link en kunnen via de computer of smartphone naar Company Radio luisteren. Escape laat zich omringen door professionele technici die alles in goede banen leiden: “Het is zelfs perfect mogelijk om per bedrijf gepersonaliseerde jingles te maken en voor te programmeren. En we kunnen werken in blokken zodat elke werknemer weet dat bijvoorbeeld op vrijdag tussen 14 en 16 uur hun bedrijfsradio ‘on air’ is. Eigenlijk maakt het deel uit van de evenementiële communicatiestrategie van een bedrijf, en de non-visuele bedrijfscultuur wordt belichaamd”, zeggen Devogelaere en Geys.
Opportuniteiten
Escape verwacht dat ook de eventsector na de coronacrisis in een andere wereld zal ontwaken. “Van de ene op de andere dag was onze sector dood, maar radio overleeft alles, dat bewees het al in het verleden. Het wekt ook emoties op en blijft iets universeels. Na de crisis zien we in dit concept heel wat opportuniteiten”, besluiten de zaakvoerders.