BRUSSEL – Naar aanleiding van de huidige gezondheidscrisis hebben tal van bedrijven beslist om hun knowhow ten dienste te stellen van de gemeenschap. Aangezien de toename van het internetverkeer, onder impuls van onder andere telewerk, cyberaanvallen in de hand werkt, heeft ook het Brusselse IT-beveiligingsbedrijf Skyforce het initiatief genomen om zelfstandigen en kmo’s te helpen door een noodlijn te openen voor een gratis diagnose en 60 minuten IT-ondersteuning.
Skyforce vestigde vorige week al de aandacht van bedrijven op de noodzaak om IT-securityregels voor hun telewerkers op te stellen. Intussen merkt Skyforce dat het aantal frauduleuze verbindingspogingen blijft toenemen! Skyforce is actief in de cybersecuritysector en helpt kleine en middelgrote ondernemingen en zelfstandigen om zich te beschermen tegen computeraanvallen en -dreigingen.
Gratis diagnose en assistentie
“Vandaag hebben we meer dan 1.000 klanten die we dagelijks beschermen tegen cyberaanvallen”, leggen ze bij Skyforce uit. “Het coronavirus zet ook het internet onder druk. De huidige beperkingen hebben het aantal verbindingen explosief doen toenemen. Helaas profiteren hackers van deze situatie. Kmo’s en zelfstandigen zijn het minst beschermd tegen deze toename van piraterij en de huidige epidemie wordt verergerd door het grote aantal bedrijven dat in moeilijkheden komt omdat winkels gesloten zijn en bepaalde aanbieders niet langer de mogelijkheid hebben in te grijpen. In deze omstandigheden heeft Skyforce besloten om een gratis diagnose en 60 minuten telefonische assistentie aan te bieden aan elke zelfstandige of kmo die op dit vlak hulp nodig heeft.”
Praktisch
Vanaf nu kunnen alle Belgische zelfstandigen en kmo’s met een cybersecurityprobleem het volgende nummer bellen: +32 2 899 75 55 (lokale oproep), tussen 9 uur en 19 uur van maandag tot zaterdag. Ze krijgen dan ondersteuning van een cybersecurity-expert die hen op afstand zal helpen.