ROTSELAAR – Wie van 2 en 6 juli tijdens Rock Werchter zin heeft in een luxeverblijf in de schaduw van het Madonna-podium hoeft geen hotelkamer te boeken maar kan terecht op Rockvillage. Voor de echte fijnproevers is er minder goed nieuws want de duurste plekken, Sensational RockResidence genaamd, waren in een mum van tijd uitverkocht.
Al tien jaar kun je op nauwelijks een kwartier stappen van de festivalweide in Werchter terecht op het luxecamping Rockvillage. Behalve een rist andere formules lanceert de organisatie dit keer ook de suite Sensational RockResidence, een luxeverblijf van 3.405 euro voor twee personen. De exclusieve plekjes waren in een mum van tijd uitverkocht. “Ondanks de kostprijs zijn de plaatsen van de nieuwe Sensational RockResidence uitverkocht”, bevestigt Vanessa Van Lierde van Rockvillage. Ook de Stylish Rocklodges zijn niet meer beschikbaar. In de andere categorieën van verblijven is er nog wel plek.
RockResidence
Bij een RockResidence hoort een privédouche, een boxspringbed en een eigen toilet. De vraag naar een privébadkamer steeg. “En er hangen zelfs ingebouwde bluetoothspeakers in de suite”, zegt Van Lierde nog. De gasten kunnen net als de anderen elke ochtend genieten van een groot ontbijtbuffet en wie liever een dagje in Rockvillage blijft, kan terecht aan de bar of in het zwembad: “We merken inderdaad dat onze gasten af en toe de weide links laten liggen. Dat betekent niet dat het feestje op Rockvillage de klok rond doorgaat. Een luxeverblijf betekent ook dat we nachtrust garanderen. Elke ochtend om 3 uur stopt de muziek. Met de sfeer die we creëren op Rockvillage, zorgen wij voor de ideale combinatie van een vakantie op een luxeresort en het plezier van een festival. Onze gasten hebben er wat voor over om in zich even op vakantie te voelen in eigen land en het hele team doet er dan ook alles aan om hen vier onvergetelijke dagen te bezorgen”, luidt het nog.
Make-a-Wish
Gasten die na hun verblijf nog centen over hebben op hun oplaadbare kaart kunnen het resterende bedrag schenken aan Make-a-Wish. “Heel wat van onze gasten gaan in op deze oproep. Met de centen hebben we de droom van 2 kinderen mee helpen waarmaken. Onze klanten hebben dan ook een groot hart. Ook voor ons is dat hartverwarmend om te zien”, zegt Vanessa. Een ziek kind kon met de centen naar Disneyland Parijs, een ander kreeg een verrassingsfeestje.