iris_cleaning-hopitaux_2

Iris regelt voortaan ook thermometer op kantoor

ELSENE – Iris, het Elsense familiebedrijf dat al tientallen jaren actief is in de facilitaire dienstverlening (schoonmaak) en industriële dienstverlening (schilderwerken), breidt haar activiteiten uit op het vlak van Heating Ventilation Air Conditioning diensten. Het bedrijf kondigt de overname van het Waalse Technical Building Services aan.

De Iris groep werd in 1946 opgericht als een familiebedrijf voor industriële schilderwerken en is uitgegroeid tot één van de belangrijkste Belgische bedrijven voor facilitaire en industriële oplossingen. Iris biedt een breed scala aan diensten aan zoals schoonmaak, groenvoorziening, kantoormanagement, klusjesdiensten en industriële schilderwerken. Met meer dan 3.600 medewerkers bedient Iris duizenden klanten uit zowel de publieke als de private sector.

Heating Ventilation Air Conditioning

Naast de soft services van de facility management sector, heeft Iris besloten om haar aanbod uit te breiden naar “hard services” en in het bijzonder de Heating Ventilation Air Conditioning (HVAC) activiteiten. Aeraulisch comfort (waaronder verwarming, ventilatie en airconditioning) is namelijk één van de belangrijkste elementen die bijdragen tot een aangename werkomgeving. Het sluit dus naadloos aan bij het Betterness concept.

30 medewerkers 

Dit is de reden waarom de groep Iris Technical Building Services (TBS) heeft overgenomen. TBS is een familiebedrijf dat gespecialiseerd is in “hard services”. Het staat in voor het technisch beheer en onderhoud van gebouwen. Zo biedt TBS onder meer HVAC diensten aan, waardoor tal van werknemers letterlijk het hoofd koel kunnen houden. De 30 medewerkers van TBS zijn verantwoordelijk voor het dagelijks beheer van de technische installaties van talrijke klanten in diverse sectoren. De familiecultuur, het gevoel voor kwalitatieve dienstverlening en expertise hebben de motivatie voor deze overname versterkt.

“De overname van TBS laat ons niet alleen toe om onze klanten een geïntegreerd dienstenpakket aan te bieden van zowel “hard” als “soft” services. Het sluit ook naadloos aan bij ons “Betterness” concept, waarbij we positieve werk- en/of samenlevingservaringen creëren, rekening houdende met sociale, ethische en milieukwesties”, aldus Patrick Janssens van der Maelen, CEO Iris Group.

4.000 klanten

Met meer dan 3.400 medewerkers begeleidt Iris meer dan 4.000 klanten actief in de publieke en private sector.