IMG_4131

Natalie gebeten door echte retail: Nuvola opent deuren

LEUVEN – Aan het Margarethaplein in Leuven heeft Natalie Decoster kinderschoenen-en kledingzaak Nuvola  geopend. Decoster was tot eind oktober vorig jaar in hetzelfde pand aan de slag in krantenshop De Krantenbijter. 

Minder dan 4 maanden na de start van de verbouwingen opende Natalie Decoster vorige week zaterdag kinderschoenen-en kledingzaak Nuvola (Italiaans voor wolk) in het pand dat jarenlang dienst deed als krantenshop. 3,5 jaar zou Decoster De Krantenbijter uitbaten maar door het dalende tabaksverbruik, de digitalisering van kranten, magazines en loterijproducten en de krimpende winstmarges besliste ze de deur te sluiten.

Gepaste schoenen voor zoontje 

“Dat zijn enkele redenen van de stopzetting van de krantenwinkel maar de belangrijkste is dat ik opnieuw in de retail aan de slag wilde gaan”, vertelt Natalie. “In die sector heb ik al 14 jaar ervaring met lingerie en vrouwenkledij. Daarna ben ik begonnen met de krantenshop maar na verloop van tijd miste ik de verkoop, de echte retail. Een andere belangrijke reden voor de verandering was de zoektocht naar gepaste schoenen voor mijn zoontje. Op een dag heb ik dan het Italiaanse schoenmerk Zecchino D’oro gevonden die tegemoet komt aan zijn noden. Toen ik dat schoentje in mijn handen had, intussen 2 jaar geleden, besefte ik dat dit mijn ding is. Ik focus op de schoenen omdat ik het belangrijk vind dat kinderen goede schoenen dragen. De kinderkleding heb ik mee geïntegreerd omdat ik met Mayoral een kwalitatief en fris merk aan een betaalbare prijs in huis heb. Kindjes kunnen met een geheel naar huis gaan.”

(Meer info onder de foto)

Service is key 

Natalie mikt op jonge moeders met kinderen van 6 maanden tot 12 jaar. “Maar ook de grootouders en de alleenstaande papa’s help ik met plezier voort”, klinkt het. Service is key, zegt Natalie. “Ik vind het  belangrijk dat mijn klanten goed geïnformeerd de zaak verlaten. Ik wil dat ze met een goed gevoel naar huis gaan”, luidt het.

Mond-tot-mondreclame 

Voor de promotie van haar zaak heeft Natalie een “tekstblazer” in gebruik genomen. “De filmpjes en de tekstjes zet ik er zelf op. Deze oplossing is ideaal om de passanten te informeren na de sluitingsuren”, zegt Natalie. Voorts wil de onderneemster haar uitgebreide netwerk aanspreken voor de uitbouw van haar zaak. “Mond-tot-mondreclame vind ik erg belangrijk, zo niet het belangrijkste”, luidt het. De toekomst? “Ik zou graag een tweede winkel openen met kledij en schoentjes voor baby’s tot 6 maanden. Maar dat is echt toekomstmuziek.”

Natalie werkt voorlopig alleen. Nuvola is geopend van dinsdag tot en met zaterdag van 10 tot 18 uur.