AFFLIGEM – Het Affligemse toerisme marketingbureau KonsulTra zet een samenwerking op met business zender Kanaal-Z. KonsultRa zal meewerken aan twee nieuwe programma’s op de zender: Z-Zakenreizen en Z-Meetings.
De afgelopen jaren evolueerde Kanaal-Z van een financieel economische naar een bredere business zender. Daarbij werd er ingespeeld op community nieuws en ontstonden er Z-Ambassadors. Diverse reeksen als Z-Ondernemen, Z-Energie, Z-Innovatie en Z-HR werden gelanceerd. Dankzij die verbreding groeide ook het kijkersaantal. Vandaag volgen zo’n 334.985 Belgen dagelijks de vernieuwde business zender. Op weekbasis worden zo’n 1.349.901 kijkers bereikt. (bron: CIM TV/ by Transfer/Arianna January 2018)
Met die gerichte verbreding achter de rug is het nu tijd om communities aan te brengen die voor het brede publiek van ondernemers en managers interessant zijn. Dit jaar komen zo zakenreizen en het MICE-toerisme aan bod. Ook het vrijetijdstoerisme kan hierin meegenomen worden. Voor de realisatie is het Affligemse toerisme marketingbureau KonsulTra aan boord gehaald. KonsulTra bouwde de afgelopen jaren met z’n merk TripTelling ervaring op in video en (online) storytelling. “Kanaal Z en Canal Z staan voor betrouwbare financieel-economische berichtgeving met een klare kijk op business, economie en geld. De open zenders zorgen voor duiding en inspiratie. Z-Zakenreizen en Z-Meetings passen perfect in het gevarieerde en gespecialiseerde aanbod en zullen zorgen voor een verdere diversificatie van het/ons (indien opgenomen als citaat) programma-aanbod”, zegt Alex Coene, netmanager bij Kanaal-Z/Canal-Z.
KonsulTra
KonsulTra (2014°) is de zaak van oprichter en CEO Kris Van Den Broeck. Het bedrijf telt buiten Van Den Broeck nog drie vaste krachten. Voor opdrachten in de Benelux en daarbuiten doet KonsulTra een beroep op partners en freelancers.