BE_3386 – kopie

Jeroen Wils en co zetten nieuwe PR-baby op de wereld

BRUSSEL/LEUVEN – Bepublic Group breidt zich uit met een derde gespecialiseerd pr-bureau, Befirm. Deze nieuwe speler richt zich vooral tot bedrijven die nood hebben aan financiële communicatie. Dat kan gaan van het communiceren over de jaarresultaten of de lancering van een nieuw fonds tot het aankondigen van overnames en herstructureringen.

Opzet is om de soms statische en complexe informatie niet alleen helder en nieuwswaardig te communiceren, maar ook maatschappelijke impact te creëren voor tal van ondernemingen, in eigen land én internationaal. “De afgelopen jaren is financiële communicatie geëvolueerd van een wettelijke verplichting tot een belangrijk strategisch onderdeel van de bedrijfscommunicatie. Bedrijven hebben in dat opzicht almaar meer nood aan transparante en heldere communicatie van hun bedrijfsresultaten of andere financiële materie. Precies daar willen we hen in ondersteunen, zowel wat interne als externe communicatie betreft”, zeggen Jeroen Wils en Dajo Hermans van Bepublic Group.

Ruimer dan persberichten 

Befirm gelooft dat sterke financiële communicatie véél meer is dan enkel persberichten schrijven. Befirm zet evenzeer in op verhelderende opiniestukken van CEO’s of experten, nieuwsvideo’s, personal branding, reputatie- en stakeholderanalyses, trainingen, crisiscommunicatie, enz. De nieuwe PR-baby bestaat vandaag uit een team van mediaprofessionals en voormalige journalisten, die jarenlange ervaring opbouwden in financiële pr en communicatie. “Ze spreken de taal van CFO’s en weten die correct te vertalen. Het nieuwe pr-bureau werkt vandaag voor een aantal grote vermogensbeheerders. Maar ook verzekeraars zoals Hiscox of fintechs zoals iBanFirst behoren tot de voorname klanten. Daarmee mag duidelijk zijn dat Befirm zich niet enkel op het Belgisch bedrijfsleven richt, maar ook op internationaal vlak een rol zal spelen”, luidt het.

Bepublic Group

De Bepublic Group, die sinds 2018 onder dak is bij mediagroep Mediafin, introduceerde jaren geleden al haar eigen journalistieke aanpak binnen het pr-landschap. Met oog voor nieuwswaarde, relevante verhalen en expertise bouwt het op een geloofwaardige manier aan de reputatie van bedrijven. Ook de andere pr-bureaus van de Bepublic Group, Bepublic en Bereal, werken vandaag voor onder andere Telenet, Eneco, Facebook, ERA en Montea.