IMG_2663

Vlaams-Brabantse en Brusselse finalisten “KMO van het Jaar” bekend

LEUVEN/ASSE/HERENT – Het Leuvense engineering-en designbedrijf Comate is donderdagavond verkozen tot de Vlaams-Brabantse en Brusselse KMO Dienstverlener van het Jaar 2019 tijdens een officiële plechtigheid in The Faculty Club in Leuven.  Communicatiebedrijf All Colors of Communication uit Kobbegem (Asse) is de Vlaams-Brabantse en Brusselse Beloftevolle KMO van het Jaar. The Compost Bag Company uit Herent, ten slotte, is het Vlaams-Brabantse en Brusselse KMO Maakbedrijf van het Jaar.

Elk jaar kiest Unizo samen met partners Liantis, Agentschap Innoveren & Ondernemen, KBC, Proximus, PwC, TNT en een onafhankelijke jury de ‘KMO van het Jaar’. Dit bedrijf wordt verkozen op basis van de geleverde prestaties inzake ondernemingszin, innovatie, HR strategie, financieel beleid, marketing & communicatie, energie & milieu en (ambitie voor) internationaal ondernemen. Vanaf dit jaar zijn er drie categorieën waarin KMO’s konden deelnemen: KMO maakbedrijf, KMO dienstverlener en Beloftevolle KMO. Tijdens een event donderdagavond in de Faculty Club werden de provinciale winnaars bekend gemaakt. Ze zullen op 4 december aanstaande in Gent de strijd aangaan met de winnaars in de andere provincies.

The Compost Bag Company

The Compost Bag Company ontwikkelt en produceert composteerbare zakken en folies, gemaakt met zoveel mogelijke hernieuwbare materialen. Enkele voorbeelden zijn GFT-zakken voor afvalophaling en zakjes voor groenten & fruit in supermarkten. De producten van The Compost Bag Company zijn conform de Europese normen en daardoor valabele alternatieven voor de traditionele plastic zakken. De Compost Bag-producten zelf worden immers volledig tot compost herleid. Een voorbeeld bij uitstek van circulaire economie.

 

Comate 

Comate uit Leuven is de winnaar in de categorie KMO Dienstverlener van het Jaar. Comate is gespecialiseerd in de ontwikkeling van nieuwe producten en toestellen. Het team beheert projecten van A tot Z: ze bedenken het concept, ontwerpen élk onderdeel, bouwen het prototype en voeren testen uit om zo tot een feilloos resultaat te komen. Net zo goed focussen ze op één welbepaald onderdeel binnen een groter geheel, bijvoorbeeld de stap om van een prototype tot een marktklaar toestel te komen. De ingenieurs nemen daarbij de technische kant voor hun rekening, terwijl de designers zorgen voor de styling van het product. Ook de gebruiksvriendelijkheid is uiteraard van cruciaal belang.

All Colors of Communication 

All Colors of Communication uit Kobbegem (Asse) is een communicatiebureau met vijf expertises: public relations, marketing, digital marketing, design en content. Het bureau richt zich op drie types klanten: technologiebedrijven, bouwbedrijven en lifestyle merken. In tegenstelling tot heel wat concullega’s kozen zij bewust om zich toe te spitsen op B2B communicatie en het vertalen van complexere materie. Op die manier proberen zij een unieke profilering op te bouwen naar potentiële klanten.