IMG_1889

Wereldspeler legt hand op Leuvense traditiezaak

LEUVEN – Optiek De Pauw aan de Tiensestraat in Leuven is overgenomen door optiekketen GrandVision. Vanaf 1 oktober zal de zaak omgedoopt worden tot GrandOptical De Pauw, het merk van de wereldspeler in optiek in heel wat Europese landen. 

GrandOptical is, met zijn 38 winkels in België, een mid-high speler in volle groei binnen optiek die deel uitmaakt van de wereldwijde organisatie GrandVision.. GrandOptical verkoopt monturen, contactlenzen en zonnebrillen in een selectie van premiummerken. In de Diestsestraat in Leuven was tot voor kort nog een GrandOptical actief maar die vestiging is intussen geschrapt van de online lijst.

Birgit 

De Belgische activiteiten worden georganiseerd vanuit het kantoor van Grand Opticiens in Mechelen. Het bedrijf wenste inhoudelijk niet in te gaan op de overname van Optiek De Pauw. De Pauw was meer dan 40 jaar aanwezig in het Leuvense straatbeeld. Huidige uitbaatster Birgit nam de zaak in 2009 over van haar vader Yves die toen met pensioen ging. “Voor mij is het tijd voor een nieuwe uitdaging”, laat Birgit haar klanten weten in een brief. “Ik wil de iedereen bedanken voor het jarenlange vertrouwen en ik ben ervan overtuigd dat de klanten in goede handen zijn bij GrandOptical. Ik draag de fakkel met veel vertrouwen over want GrandOptical zal de service, de kwaliteit en de deskundigheid bieden zoals men die van Optiek De Pauw gewend was.”

150 miljoen klanten/jaar 

Wereldspeler GrandVision stelt meer dan 36.000 personen te werk in 44 landen en is gespecialiseerd in optische retail. “Samen met al onze toegewijde en klantgerichte werknemers streven wij naar hoogwaardige en betaalbare oogzorg aan mensen over heel de wereld”, luidt het. Het bedrijf bedient meer dan 150 miljoen klanten per jaar en beschikt over meer dan 7.000 winkels. In de portefeuille van GrandVision zit ook het bij ons bekende merk Pearle.