MECHELEN Aveve

Aveve kanshebber voor Mercuriusprijs

LEUVEN – Op woensdag 23 oktober reikt Comeos, de federatie voor de handel en diensten, de Mercuriusprijs uit, al meer dan 30 jaar een prestigieuze prijs van de handel. Tien laureaten, uit uiteenlopende sectoren, strijden om de titel van “Winkelconcept van het jaar”. Een van de kandidaten is Aveve Retail. Volgt zij restaurantketen Balls & Glory op?

Een onafhankelijke jury van zeven retailexperts selecteerden en bezochten de voorbije maanden anoniem de 10 laureaten. Vandaag krijgen de winkels ook de kans om hun winkelconcept toe te lichten en de kritische vragen van de jury te beantwoorden. “Het is een mooie kans voor retailers en ondernemers”, zegt Wim Ballieu. Zijn restaurantketen ging vorig jaar met de prijs aan de haal: “De Mercuriusprijs heeft Balls & Glory een enorme boost gegeven: het vertrouwen van de jury en de ruime media-aandacht gaven mijn team een serieuze duw in de rug. Daardoor kwam onze omnichannelstrategie in stroomversnelling.”

Aveve

Aveve Retail is een van de tien kandidaten voor de Mercuriusprijs. Aveve werkte een strategisch groeiplan uit en liet en frisse wind waaien door hun winkels onder de nieuwe baseline “hier groeit plezier”. Naast een nieuwe slogan en een totaal vernieuwde winkelinrichting kreeg ook het productaanbod een update

Kandidaten 

Behalve Aveve Retail maken ook Robuust! The zero waste shop, Elektro Hauben, Èggo Kitchen en House, Delhaize Fresh Atelier, Delitraiteur Eat & Go, Rituals Wijnegem, Orange Smartstores, Carrefour Shipto en Scoopstore kans op de Mercuriusprijs.