IMG_9806

Ondernemerschap ontdekken in twaalf portretten

LEUVEN –  De Vlaamse Ondernemers Roadshow, een initiatief van het Vlaams Agentschap Innovatie en Ondernemen (VLAIO), Vlaanderen, Voka, Flanders DC en Unizo, is neergestreken in Leuven. Tot zaterdag 13 april kan je op het Martelarenplein het ondernemerschap ontdekken in twaalf portretten. 

Slecht de helft van de Vlamingen heeft een positief beeld van ondernemers. Dat blijkt uit een studie van de Vlerick Business school. Velen zien hen als zakkenvullers die enkel uit zijn op zoveel mogelijk geld te kloppen uit de zakken van de klanten. Dat beeld klopt niet. Er wordt maar al te vaak vergeten welke toegevoegde waarde ondernemerschap creëert voor economie en maatschappij. Nog tot aanstaande zaterdag 13 april kan je dat ontdekken op de Vlaamse Ondernemers Roadshow op het Martelarenplein in Leuven.

Twaalf portretten

Op de installatie in Leuven worden twaalf portretten getoond van lokale ondernemers én hun zaak. Afhankelijk van het perspectief waaruit je de installatie bekijkt, verandert niet alleen figuurlijk, maar ook letterlijk je kijk op ondernemen. De campagne belicht de grotere, maar zeker ook de kleinere ambachtelijke entrepreneurs. Van duurzaam getransformeerd kantoormeubilair tot op maat gemaakte steunzolen. Dit zijn de ondernemingen in de kijker: De Wasstraat uit Herent, Materialise uit Leuven, Ecoworks uit Vilvoorde, NNOF uit Vilvoorde, De Gouden Schaar uit Tienen, Streetwize uit Leuven, BORGinsole uit Rotselaar, MASTERmail uit Wilsele, Yelski uit Leuven, Ritchie uit Heverlee, BoardX uit Leuven en Nazka Mapps uit Leuven.