GRIMBERGEN – Het online shopplatform Trooper heeft sinds de opstart al meer dan 500.000 euro opgeleverd voor verenigingen en goede doelen. Intussen maken 3.600 initiatieven deel uit van de Trooper-familie.
Online shopplatform Trooper.be nam recent de kaap van 500.000 euro die verenigingen en goede doelen binnenhaalden door te shoppen via het online platform van Trooper. De vereniging Totaal zorgde via aankopen op het platform dat dit bedrag werd gehaald. “Het voordeel van Trooper is dat mensen onze verenging kunnen steunen zonder dat ze zelf iets extra moeten betalen, dus dat is eigenlijk een heel makkelijke manier om hen te overtuigen om voor ons te Troopen”, aldus Lore Van Coppenolle van Totaal. De vereniging organiseert kampen, vorming, coaching en ontmoeting voor kinderen en jongeren met een spraak- en taalontwikkelingsstoornis en hun omgeving.
5.000 euro
Behalve deze financiële mijlpaal meldt Trooper ook dat de eerste vereniging, Overdruksyndroom, is opgestaan die via Trooper.be 5.000 euro werkingsmiddelen binnenhaalde. “Zij zijn het bewijs dat je vereniging via Trooper niet zomaar wat extra geld kan verzamelen, maar dus echt ook wel een serieus werkingsbudget kan binnenhalen”, aldus Elisabet Lamote van Trooper.
New brand of the year/Studio 100
Trooper groeit snel. Bij het bedrijf werken intussen vijf personen en het grote Studio 100 stapte vorig jaar in het kapitaal van de onderneming. “Het grote verschil met alle andere shopplatformen is dat je je vereniging of goede doel steunt als je via Trooper shopt, gemiddeld 5% per aankoop. Het zijn immers de aangesloten webshops die een extra commissie geven: het is een nieuwe trend waarbij marketingbudgetten worden ingezet om zo de verenigingen en goede doelen te steunen”, aldus nog Lamote. Trooper werd in december vorig jaar ook uitgeroepen tot ‘Belgium’s New Brand of the Year’.