Het Leuvense bedrijf Miaa Guard, een digitale “verkeersregelaar”, heeft 3 miljoen euro opgehaald. Met de centen wil het bedrijf de verkoop-en onderzoeksteams uitbreiden. Dat laat De Tijd weten.
Tot nog toe deed de mond-tot-mondreclame zijn werk om klanten tot bij Miaa Guard te brengen. Daar moet met de uitbreiding van de verkoop-en onderzoeksteams een stuk verandering in komen. Voor de financiering kunnen oprichters Carlo Schüpp en Ward Duchamps nu een beroep doen op enkele investeerders.
Investeerders
Volgens De Tijd doen het Leuvense fonds Capricorn, via Quest for Growth en ICT Arkiv, en durfkapitalist Michel Akkermans, via het fonds Pamica, een aardige duit in het zakje. In totaal haalt Miaa Guard 3 miljoen euro op.
Gebruikers koppelen aan profielen
Miaa Guard beveiligt niet zozeer de toegang (aanmelding of identificatie) tot digitale applicaties, het komt na die eerste stap op het toneel om ervoor te zorgen dat de juiste personen toegang krijgen tot de juiste digitale onderdelen. In die zin koppelt de digitale “verkeersregelaar” een gebruiker aan een bepaald profiel waar toegangsrechten worden aan gekoppeld. Uiteindelijk zet Miaa Guard zijn oplossing in een cloud die bedrijven op hun beurt kunnen integreren in hun toepassingen.
Coca-cola
Coca-Cola is een van de belangrijke klanten van Miaa Guard. De drankenproducent gebruikt de Leuvense technologie om de toegang van 35 miljoen gebruikers tot zijn mobiele applicaties te beheren. Ook de dierenvoedingsproducent Mars en de farmaceutische bedrijven Merck en Johnson & Johnson halen de mosterd in Leuven. Dichter bij huis maakten ook de uitgeverij Roularta en De Lijn gebruik van de diensten van Miaa Guard.
Break even
Bij Miaa Guard werken vijftien personeelsleden, in vast of tijdelijk verband. Het bedrijf realiseert jaarlijks een omzet van 1 miljoen euro, en draait hiermee break even.