IMG_8461

Salons Georges wordt “De Georges”

Het Leuvense horeca-monument Salons Georges heet voortaan “De Georges”. De naamsverandering komt er omdat het horeca-aanbod de oorspronkelijke lading van de Salons niet meer dekt. Meteen kondigt de directie ook nieuwe initiatieven aan en is er een nieuwe website.

Salons Georges bestaat intussen 60 jaar. In een vluchtig horeca-landschap is dat eerder zeldzaam. Salons Georges stond en staat voor kwaliteit, herkenbaarheid en een onberispelijke dienstverlening. Omdat stilstaan niet voorkomt in het woordenboek van zaakvoerders Romain Sterckx en zijn vrouw Lucia Swinnen, beslisten ze jaren geleden het aanbod uit te breiden met home en garden party’s, eventcatering, food trucks, barbecues … en nog veel meer. “Niets gaan we uit de weg”, aldus de zaakvoerders. “Zo lang we maar lekker eten mogen serveren.”

De Georges

Omdat het oorspronkelijke aanbod, feestformules in een van hun authentieke Salons, de lading niet meer dekt komt het ondernemerskoppel nu met een nieuwe commerciële naam: “De Georges”. “Voor heel veel mensen staat Salons Georges garant voor de perfect uitgevoerde klassieke keuken. Onze chef-kok Luc Goossens bewijst dat met gerechten van onze soms epicurische, soms tijdloze menu’s. Al onze bereidingen worden gekenmerkt door mooie producten en bieden puur eetplezier en authenticiteit. Lucs’ kwaliteiten worden aangevuld met Lucia’s passie voor wijn. Maar intussen doen we zoveel meer, vandaar de naamsverandering”, aldus Romain.

Nieuwe website

Samen met de nieuwe commerciële naam lanceerde Salons Georges recent ook een nieuwe website, waar de innovatieve concepten zoals het moleculair koken meer op de voorgrond komen. “De Salons zijn een deeltje van De Georges, maar we hebben voor onze klanten heel wat nieuwe belevingen in petto. Dat willen we met de naamsverandering en de nieuwe website extra in de verf zetten. Zo heeft De Georges nu ook een aparte productielijn voor de horeca, waarbij we gerechten leveren aan onze collega’s en werken we met Oklahoma barbecues voor zomers en winters barbecueplezier. En dan mogen we onze cateringcapaciteit, tot 2.000 couverts per evenement, niet vergeten”, luidt het

Georges Colleges

De Georges streeft volgens Romain en Lucia niet enkel naar lekker eten maar ook naar een betere wereld. “Zowel bij de productie, de verwerking, de bereiding en de distributie van voedsel, dranken en bijhorende diensten streven we continu naar maatschappelijk en ecologisch verantwoord ondernemen zonder dat dit ten koste gaat van onze scherpe prijzenpolitiek. Als toetje op de taart willen we onze jarenlange opgebouwde knowhow en ervaring vanaf het najaar 2019 delen in de Georges Colleges. In dat verhaal staan de persoonlijke en professionele ontwikkeling van de cursisten centraal. We willen niet alleen dat ze de horeca-opleiding tijdens de colleges succesvol doorlopen, we willen dat ze De Georges verlaten als iemand die lekker in zijn vel zit, klaar is voor de snel veranderende maatschappij en die ondernemend kan inspelen op alle trends en ontwikkelingen”, besluiten Romain en Lucia.