Saskia Van Uffelen, CEO van Ericsson Benelux uit Zaventem, heeft de ETION Leadership Award gewonnen. De award is een erkenning voor een rolmodel uit de ondernemerswereld. Van Uffelen volgt Wouter Torfs, CEO van schoenenconcern Torfs, op.
ETION-leden zijn ondernemers, ondernemende mensen en beslissingsnemers die geloven in de mens en authentiek leiderschap. Ze hanteren waarden als kompas bij het maken van de keuzes waarmee iedere onderneming dagelijks wordt geconfronteerd. De leden streven duurzaam succes na en vinden bij ETION een forum van gelijkgestemden. In het kader van die geïntegreerde kijk op ondernemen, bedrijf en samenleven reikt ETION elk jaar de Leadership Award uit aan een rolmodel uit de ondernemerswereld. Dit jaar is de eer weggelegd voor Saskia Van Uffelen, CEO van Ericsson Benelux. Ze volgt Wouter Torfs, CEO van het gelijknamige schoenenconcern, op.
Authentieke leider
Een rolmodel uit de ondernemerswereld, wat betekent dat voor ETION? Het forum ging op zoek naar een persoon die tijdens zijn/haar carrière, met volgehouden integriteit, zowel binnen als buiten zijn/haar bedrijf, steeds een voortrekkersrol heeft vervuld. De winnaar heeft een hoge mate van zelfkennis en kan en durft zijn/haar zwakheden te erkennen. Dit resulteert in het zich gedragen als een authentieke leider van een team en het kunnen aanvaarden dat mensen fouten maken. Naast positieve veranderingen creëren binnen het bedrijf, draagt de winnaar ook zijn/haar steentje bij om deze veranderingen ook in de gemeenschap tot stand te brengen.
“Digital Champion”
Is het moeilijk om een dergelijk profiel te vinden? Volgens ETION niet. “Vlaanderen zit vol talent. Dit jaar viel ons oog op een sterke, inspirerende vrouwelijke kandidaat. Saskia Van Uffelen is naast mama van vijf kinderen, ook CEO van Ericsson Benelux. Daarnaast heeft zij bestuursmandaten bij Bpost, Elia, Axa Belgium, Media Invest Vlaanderen en BeCentral, en moedigt ze, als eerste Digital Champion van België, jongeren aan om te kiezen voor een job in de digitale economie”, luidt het nog bij de organisatie.