Het Izegemse bedrijf Rockvillage heeft zeven maanden voor de start van Rock Werchter alle 32 “Rocklounges” verhuurd. De Rocklounge is een nieuw luxeverblijf naast de acht bestaande formules zoals de “Rocksuite” en “RockLodge”.
De tendens van luxueus “kamperen” op festivals is al een tijdje aan de gang. Heel wat festivalgangers tasten met veel plezier diep in de buidel voor een luxehut met twee boxspringbedden, privé-toilet, douche, wastafel, de krant en ontbijt. Het zwembad, de jacuzzi en de yogamat krijgen ze met de glimlach meegeleverd. Kostprijs: 705 euro per persoon. Zeven maanden voor de start van Rock Werchter zijn zo goed als alle luxehutten de deur uit. Ook de 32 Rocklounges, het nieuwe luxestekje in de buurt van de weide en goed voor 1.409 euro per hut, zijn volzet. In de prijs is het toegangsticket niet begrepen omdat Rockvillage los staat van de organisatie achter Rock Werchter.
Honderdtal medewerkers
Vorig jaar spreidden 1.300 festivalgangers, het grootste deel tussen 25 en 45 jaar, hun bedje in de 400 units van Rockvillage. Het terrein aan de Werchtersesteenweg in Haacht was dan ook uitverkocht. Voor het vlotte verloop van Rockvillage zetten de organisatoren een honderdtal medewerkers in, onder hen een veertigtal jobstudenten, vijftien campingcoaches, onthaalmedewerkers en een horecaploeg.
FOTO: Rockvillage.