De Belgisch-Nederlandse mediagroep Mediahuis neemt Thema Media over. De mediagroep maakte de overname gisteren bekend.
Thema Media, dat onderdeel is van de Primetime Communication Group, is uitgever van verschillende producten in de gratis pers in de Oost-Brabantse en Limburgse regio’s. Het portfolio van Thema Media bevat onder andere Leuven Actueel, Tienen Actueel, Zin in het Leven, De Smaakgids en tal van andere lokale bladen.
Marktleider
Dankzij de overname van Thema Media wordt Mediahuis absolute marktleider op het gebied van gratis regionale en lokale informatieverspreiding in de regio Oost-Brabant. Wouter Van Melkebeek, oprichter van Thema Media, blijft actief binnen de groep en zal een belangrijke rol spelen in de toekomst van de uitgaves die nu zijn overgenomen door Mediahuis. “In de huidige sterk veranderende mediamarkt moet vernieuwd en geïnvesteerd worden maar als kleinere speler heeft Thema Media niet de slagkracht om deze veranderingen op eigen kracht ten volle uit te werken. Door de fusie gaat het informatieaanbod voor onze lezers omhoog en krijgen onze adverteerders 1 sterke marktleider met verschillende sterke mediaproducten op de lokale en regionale mediamarkt” aldus Van Melkebeek.
Voortbestaan aanbod
De overname door Mediahuis betekent zeker niet het einde van de succesconcepten van Thema Media. De kranten en magazines zullen blijven bestaan in hun huidige format tot het einde van dit jaar. Daarna zal de fusie volgens Van Melkebeek het beste van alle producten samenbrengen. Concepten zoals Actueel, leuvenactueel.be en Thema Nieuws zullen dus niet verdwijnen.