lanceringsevent UNIZO Unizo Kapelle-op-den-Bos.

Jurgen Potoms nieuw boegbeeld vernieuwd Unizo Kapelle-op-den-Bos

De Unizo-afdeling van Kapelle-op-den-Bos stelde zopas haar vernieuwde ploeg voor waarmee ze toekomstige uitdagingen wil aangaan. Jurgen Potoms wordt het nieuwe boegbeeld van de lokale zelfstandigenorganisatie. 

De voorstelling van het nieuwe bestuur van de lokale Unizo-afdeling in Kapelle-op-den-Bos ging gepaard met een nieuwe missie en visie, maar ook met een nieuwe identiteit en naam. Er werd gekozen voor “VolleVaartKapelle” met als slogan “winkelen, beleven, ondernemen”. De nieuwe naam is geïnspireerd op de stroom die door Kapelle-op-den-Bos loopt. Om de doelstellingen waar te maken wil VolleVaartKapelle rekenen op een groeiend aantal enthousiaste ondernemers, handelaars en talenten maar ook op een structurele samenwerking met de gemeente  en Eternit, de grootste werkgever uit de gemeente. Het doel is om de komende jaren klanten, bezoekers en bewoners van Kapelle-op-den-Bos een verrassende en bijblijvende beleving te bezorgen.

Jurgen Potoms

Het nieuwe boegbeeld is Jurgen Potoms, die samen met zijn vrouw zaakvoerder is van Mels Wardrobe. “Ik ben fier dat men mij gevraagd heeft om hier vandaag samen met heel wat enthousiaste mensen te willen staan en zo in mijn vaders voetsporen te treden die 20 jaar geleden zelf jarenlang voorzitter van Unizo is geweest”, aldus Potoms. “De tijden zijn sindsdien serieus veranderd. Telefoons met draaischijf of grote knoppen zijn verdwenen en vervangen door mobieltjes die bijna letterlijk heel ons leven in de hand hebben genomen. De wereld draait aan een rotvaart door, en het is een uitdaging om als individu, bedrijf of organisatie mee te zijn en te blijven. Ook als consument krijg je vandaag een overvloed aan prikkels en keuzes en ligt de wereld aan je voeten. Daar moet je als ondernemer rekening mee houden” vertelde Potoms op het lanceringsevent.

Vernieuwing traditionele braderij

VolleVaartKapelle wil de gemeente op de kaart zetten door events, acties, creativiteit, shopdynamiek en algemene beleving te realiseren. Zo komt er alvast een vernieuwing van de traditionele braderij op 7 september, die zal samenvallen met de kermis: “er zal worden ingezet op live optredens, dj’s, podia, street art en straatartiesten. VolleVaartKapelle wil dan ook samenwerken met verenigingen, actievelingen en creatievelingen om mee te werken aan de uitbouw van het vernieuwde feestweekend”, aldus nog Potoms.

FOTO: Unizo Kapelle-op-den-Bos.