IMG_6856 De nieuwe Nespresso Boutique biedt de klanten een totaalbeleving.

Primeur voor Leuven: nieuw belevingsconcept Nespresso Boutique voorgesteld

Aan de Diestsestraat in Leuven werd deze week in primeur het nieuwe belevingsconcept van Nespresso Boutique voorgesteld. Later dit jaar volgen nog gelijkaardige boutiques in Antwerpen en Luik. 

Het gaat om een nieuw winkelconcept waarin beleving centraal staat voor de koffieliefhebbers. “Nespresso Boutique is een koffiewereld die honderd procent draait rond beleving, tastings en workshops”, zegt Nespresso Boutique-director Jan Van Damme. “In de nieuwe Nespresso Boutique ben je geen klant. Je bent er een gast. In dit winkelconcept is geen plaats meer voor traditionele kassa’s. In plaats van te wachten in de rij, word je verwelkomd door een koffiespecialist die je meeneemt op ontdekking in de winkel. Het is een allesomvattende beleving van proeven, ruiken en zien. Daarbij verliest onze medewerker op geen enkel moment de focus op zijn/haar klant.”

Pick to light 

De afhandeling van de bestelling gebeurt achter de schermen met het logistieke systeem “pick to light”, waarbij door middel van oplichtende lampjes en displays orderverzamelaars worden gestuurd in het orderpickproces.

Pop-ups 

De eerste Nespresso Boutique opende in 2000-2001 de deuren aan de Brusselse Louisalaan. Intussen zijn er in België negen dergelijke boutiques actief, onder andere in Antwerpen, Wijnegem, Woluwe en Luik. Ook rolt het bedrijf drie pop-ups uit in Brugge, Charleroi en opnieuw Luik. “Deze stands worden voor een periode van zes maanden uitgebaat. Die tijd biedt ons de kans om na te gaan of de aanpak op die locaties werkt”, aldus Van Damme.

Verwerking capsules 

Het bedrijf zet ook in op duurzaamheid met de verwerking van de gebruikte aluminium capsules en de resten van de koffiebehandeling.